tsi olimpiade

TSI mazās olimpiskās spēles jauniešiem paver jaunas karjeras iespējas

Lai gan Latvija ir maza valsts, tā droši var sevi saukt par talantīgu jauniešu lielvalsti, kurā tiek organizēti daudzi izglītojoši pasākumi gan klātienē, gan tiešsaistē, lai veicinātu personības attīstību. Piemēram, olimpiādes, hakatoni jeb ideju maratoni un daudzi citi. Šajā reizē pastāstīsim par Transporta un sakaru institūta (TSI) olimpiādi tiešsaistē, kurā jaunieši varēs iegūt industrijas pārstāvju sarūpētas balvas, kā arī apmaksātas studijas līdz 22 tūkstošu eiro vērtībā.

Skolēni visnotaļ pieraduši, ka uz kāda mācību priekšmeta olimpiādēm dodas klasē vai skolā tikai labākie un zinošākie, taču ikgadējā TSI olimpiādē piedalīties var ikviens 10.–12. klases skolēns, kā arī tehnikuma vai koledžas pēdējā kursa students, kas ir motivēts un vēlas pārbaudīt savas zināšanas inženierzinātnēs, sociālajās zinātnēs un robotikā. Šajā reizē savā pieredzē dalījās divas talantīgas TSI studentes – Samanta Kuzņecova, kura studē otrajā kursā bakalaura studiju programmā “Uzņēmējdarbība un vadība”, un Darja Mokricka, otrā kursa studente bakalaura programmā “Avioinženierija”.

Uzvara olimpiādē palīdz piepildīt sapni par karjeru

Samanta Kuzņecova (attēlā) 2021. gadā TSI olimpiādē sociālo zinātņu virzienā ieguva otro vietu, saņemot 50% atlaidi studiju maksai: “Mācījos 12. klasē, man vajadzēja izvēlēties universitāti, kurā studēšu. Meklēju universitātes, kas piedāvā tieši vadības un uzņēmējdarbības programmas, un nejauši pamanīju, ka TSI organizē olimpiādi, kurā galvenā balva ir pilnībā apmaksātas studijas. Nolēmu, ka man jāpamēģina. Iegūtā balva bija labs motivators, turklāt varēju izvēlēties programmu, kas man patīk – uzņēmējdarbību un vadību. Šobrīd, atskatoties atpakaļ, saprotu, ka tā ir lieliska iespēja ikvienam studentam, un to noteikti ir vērtīgi izmantot.”

Savukārt Darja Mokricka 2020. gadā olimpiādē ieguva pirmo vietu aviācijas virzienā un 500 eiro atlaidi studiju maksai TSI: “Es vienmēr esmu bijusi ieinteresēta Visuma izpētē un raķešu modelismā, bet diemžēl universitātēs Latvijā nav iespējams apgūt tieši tās nozares, tāpēc nolēmu karjeru saistīt ar aviāciju tieši tehniskās apkopes jomā. Mācoties 10. klasē, uzzināju par TSI olimpiādi, kur tika piedāvāts arī aviācijas bloks. Nolēmu tajā piedalīties, lai pārbaudītu savas zināšanas. Godīgi sakot, nemaz negaidīju augstus rezultātus. Savukārt pēc apbalvošanas es stingri nolēmu studēt aviāciju tieši TSI.” Darja uzsver, ka dalība olimpiādē, pirmkārt, ir iespēja pierādīt savas zināšanas un radošumu. Un, otrkārt, skolēns var saprast, vai attiecīgā nozare tiešām interesē, vai ir vēlme to pētīt tālāk.

Svarīga ir loģika un algoritmiska domāšana, un attapība

TSI olimpiādē ikviens jaunietis ir aicināts pārbaudīt gan skolā apgūto, gan arī savas prasmes un iemaņas, kas pilnveidotas dažādos pulciņos. Uzdevumi prasa labu devu loģiskās domāšanas, taču ir arī iespēja izpausties radoši. Nereti tieši ārpusskolas aktivitāšu apmeklēšana sniedz padziļinātas zināšanas un izpratni, kā arī var nodrošināt papildu punktu iegūšanu. Šo olimpiādi var uzskatīt arī par sava veida ģenerālmēģinājumu pirms vidusskolas gala eksāmeniem un iestājeksāmeniem augstskolās, lai pamanītu savas vājās puses un nepieciešamības gadījumā papildinātu un veiksmīgi nokārtotu pārbaudījumus mācību gada izskaņā.

Samanta atzīst, ka īpaša sagatavošanās olimpiādei nav nepieciešama, ja vien esi skolā cītīgi mācījies. Protams, pāršķirstīt pierakstus vai mācību grāmatu nenāks par sliktu, lai atsauktu atmiņā galvenos terminus, formulas un likumsakarības. Taču Darja (attēlā) uzsver, ka jebkurai olimpiādei ir ļoti grūti sagatavoties.

Pat ja šķiet, ka zini gandrīz visu, jautājumi var būt uzdoti tā, ka uz tiem nemaz nav tik viegli uzreiz atbildēt: “Es nevaru apgalvot, ka kaut kas bija ļoti viegls vai ļoti grūts. Vienkārši bija jautājumi, uz kuriem es varēju uzreiz atbildēt, jo zināju teoriju. Piemēram, daudz zināju par aviāciju, jo lasīju grāmatas, žurnālus un papildināju savas zināšanas. Domāju, ka par aerodinamiku bija visvienkāršākie jautājumi. Daudz izglītojos, apmeklēju kursus, tāpēc ar šo man grūtību nebija. Taču izaicinošākie bija praktiskie uzdevumi, kur tomēr nedaudz vairāk jāpadomā, lai rastu pareizo risinājumu.”

Vairāk lasīt šeit

contact us

raksti mums