LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

Alternatīva atbilstības līdzekļa izstrāde Embraer ERJ - 145 pasažieru durvju pieturu pārbaudei, izmantojot fluorescējošu penetrantu Nesagraujošās pārbaudes metodi.

Šajā bakalaura darbā galvenā uzmanība tika pievērsta alternatīva atbilstības līdzekļa (AltMoC) izstrādei Embraer ERJ – 145 lidmašīnu strukturālā elementa pārbaudei, izmantojot nesagraujošo testēšanu, izmantojot fluorescējošās caurlaidības metodi. Šī darba galvenais mērķis ir vienkāršot uzdevumu ar izstrādātas pārbaudes palīdzību konstrukcijas komponenta pārbaudei. Konstrukcijas sastāvdaļa ir pakļauta nogurumam un fiziskai slodzei, kā arī korozijai. Detalizēta mazāko bojājumu un metāla noguruma noteikšana. Izstrādātā AltMoC mērķis ir ievērojami paātrināt darba procesus, padarīt pārbaudes lētākas, kā arī nodrošināt vienkāršotu un pārskatāmu procesu, izmantojot caurlaidības testēšanu. Pēc izpētes autors rūpīgi izvēlas piemērotu metodi konstrukcijas elementa pārbaudei, pamatojoties uz materiāla veidu, no kura tā izgatavota, ņemot vērā tā fizikālās un ķīmiskās īpašības. Instrukcijās izstrādājiet pareizo darbību secību. Pateicoties tam, ievērojami samazinājās darbplūsmas laiks un kļūdu risks, kas radās darbinieku nesaprašanās dēļ.

Autors: Deniss Zaharovs

Vadītājs: Iyad Alomar

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


BEZPILOTA GAISA KUĢU TEHNOLOĢIJAS ATTĪSTĪBA: SALĪDZINOŠA ANALĪZE UN PRIEKŠLIKUMS KOMERCIĀLAI ĪSTENOŠANAI

Militārajiem spēkiem ir problēmas izstrādāt vismodernākos lidojošos spārnus, jo bezgalu lidaparāti ir piemēroti militārām vajadzībām un notiekošie sasniegumi aviācijas nozarē. Šajā pētījuma dokumentā ir apskatīta plaša bezgalu gaisa kuģu vēsture, aptverot visu, sākot no to pirmsākumiem līdz pat vismodernākajiem mūsdienās pieejamajiem dizainparaugiem. Lai izstrādātu vadības sistēmas, jo īpaši “fly-by-wire” tehnoloģiju, bezases konstrukcijas tagad ir daudz praktiskākas komerciālai lietošanai, jo tās ir stabilākas un vieglāk lietojamas nekā agrāk. Šī pētījuma galvenie mērķi ir novērtēt pašreizējo literatūru par svarīgām bezases gaisa kuģu tehnoloģijas daļām un izstrādāt rūpīgu plānu to komerciālai izmantošanai. Uzlabotais sadalītājs palielina ātrumu par 40 m/s, lai gan iegūtais maksimālais ātruma sadalījums pa lidmašīnu. aizmugurē bija 29,3 m/s. Rezultātā gaisa kuģis ir konstruēts ar augstāku pacēlumu un samazinātu pretestību, kas nodrošina vienmērīgāku lidojumu dažādos lietojumos. Aptuveni 53% no radītā pacelšanas spēka uzlabo pārveidotās konstrukcijas. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, lidmašīnai ar uzlabotu konstrukciju bija lielāks pacelšanas spēks un samazināta pretestība, sadalot gaisa plūsmu.

Autors: George Mathew

Vadītājs: Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Vertikālā Pacelšanās un Nosēšanās Bezpilota Lidaparāts

Bakalaura darbs sastāv no ievada, četrām daļām un noslēguma. Pirmajā sadaļā detalizēti pastāstīts par VTOL lidmašīnu tipu aprakstiem un 3 piemēriem.Otrā sadaļa stāsta par prototipa izstrādi, lidmašīnu sastāva daļām un tabulām, kur ir visa informācija par raksturlielumu izmēriem.Trešajā sadaļā par lidojuma vadības ierīcēm ir aprakstīts bezpilota mazās lidmašīnas pamat aprīkojums un tā vērtība.Ceturtajā daļā tiek parādīts tests, propellera izturības pārbaude, kā slodze ietekmē ievērojamu daļu prototipa.

Autors: Georgiy Fedotov

Vadītājs: Sergey Junusovs

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Cessna-172 priekšgala šasijas dakšas kļūdas analīze un uzlabošanas iespējas

Piezemēšanās šasija nodrošina būtisku atbalstu lidmašīnai, kad tā atrodas uz zemes. Tas ir piestiprināts pie galvenajām lidmašīnas konstrukcijas daļām. Kamēr lidmašīna atrodas uz zemes, priekšējais šasijas mehānisms pārnes visas sauszemes slodzes uz lidmašīnas konstrukciju. Standarta lidmašīnām ir galvenie pārnesumi un priekšējais šasijas ritenis, kad lidmašīna manevrē uz zemes, priekšējais šasijas ritenis ir svarīgs gan drošai nosēšanās, gan lidmašīnas vadīšanai. Galvenais šasijas mehānisms ir paredzēts, lai atvieglotu lidmašīnas drošu piezemēšanos. Kombinējot galveno un priekšējo šasijas riteņus, galvenais šasijas ritenis ļauj nosēsties vienmērīgi un bez grūdieniem. Ritošā un nosēšanās laikā visu lidmašīnas svaru balsta šasija. Izmantojot modelēšanas programmu, tika izveidots esošās Cessna 172 priekšējās šasijas dakšas dizains un precīza ģeometrija, kā arī piedāvātais priekšējās šasijas modelis. Tika salīdzināti četri dažādi priekšējās šasijas dakšas konstrukcijas materiāli un novērtēti ekvivalentie spriegumi, deformācijas un deformācijas. Ir salīdzināta priekšējās šasijas dakšas konstrukcija ar esošo un ierosināto modeli. Salīdzinot ar visiem gadījumiem, titāna sakausējuma materiāls iegūst mazāku deformāciju un ir tuvāk tērauda deformācijai.

Autors: Jithin Thundiyil Appachen

Vadītājs: Iyad Alomar

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Autonomās manevrēšanas sistēmas izmantošana vidēja attāluma pasažieru lidmašīnām

Pašlaik viens no jautājumiem, kas visvairāk satrauc aviokompānijas, ir darbības izmaksu kontrole un kaitīgās ietekmes uz vidi samazināšana.Viens no risinājumiem, lai samazinātu degvielas izmaksas un samazinātu ietekmi uz vidi, ir elektriskās zaļās manevrēšanas sistēmas izmantošana, kas var ietaupīt vairākus simtus tūkstošus dolāru uz vienu lidmašīnu gadā, tādējādi palielinot kopējo biznesa rentabilitāti, vienlaikus samazinot negatīvo ietekmi uz vidi.Šajā bakalaura darbā tiek piedāvāta autonoma gaisa kuģu manevrēšanas sistēma, kuras pamatā ir EGTS koncepcija, tomēr šasijas riteņu piedziņai tiek piedāvāts izmantot hidromehānisko sistēmu, nevis elektromotorus.Darbā ir sniegts šīs sistēmas projektēšanas risinājums projektētam lidmašīnas prototipam un manevrēšanas sistēmas galveno parametru aprēķins. Šai sistēmai var būt praktisks pielietojums.

Autors: Ričards Novikovs

Vadītājs: Sergey Junusovs

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...

Table View
Text View