LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

Turboventilatora dzinēja veiktspējas optimizācija, mainot lāpstiņas profilu

Šajā darbā ir aprakstīti detalizēti pētījumi, kas veikti, lai optimizētu lāpstiņu rindu ģeometrijas turboventilatora dzinējos, izmantojot analīzi ar skaitļošanas šķidruma dinamiku. Pētījums tika veikts sistemātiski, izmantojot teorētisko analīzi, kā arī skaitliskos aprēķinus, ko izmantoja, lai novērtētu divu dažādu lāpstiņu tipu aerodinamisko veiktspēju. Metodoloģija sastāvēja no asmeņu ģeometriju projektēšanas programmā SolidWorks, tīkla ģenerēšanas, izmantojot strukturētus un nestrukturētus elementus, un CFD simulācijas ANSYS Fluent, koncentrējoties uz kaskādes analīzi. Pētījums tika uzsākts ar divu šādu dizainu izstrādi: Blade Design 1 ar augstumu 1300 mm, akorda garumu 294 mm pie pamatnes un 700 mm 750 mm augstumā; Blade Design 2 līdzīgā augstumā, kas atšķiras tikai ar priekšējās malas diametru un akordu garumu dažādos šķērsgriezumos. Tas nodrošina detalizētu sasaistīšanu tā, ka sienas tuvumā esošie reģioni un kritiskās plūsmas funkcijas tiek atrisinātas ar atbilstošu izšķirtspēju.

Autors: Ajiksun Kumaradhas

Vadītājs: Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Mainīga Leņķa Ventilatora Lāpstiņu Ieviešana Gāzes Turbīnas Dzinējā

Šajā diplomdarbā tiek pētītas metodes gāzturbīnu dzinēju efektivitātes uzlabošanai, koncentrējoties uz dzinējiem ar augstu apvedceļa koeficientu. Pētījums ir strukturēts ap trim mērķiem: (1) gāzturbīnu dzinēju principu un sasniegumu pārskatīšana, (2) augstas apvedceļa dzinēju konstrukcijas īpatnību un izaicinājumu analīze un (3) mainīga leņķa ventilatora mehānisma izstrāde, lai optimizētu sniegumu.Augstas apvedceļa dzinēju detaļu un to priekšrocību analīze, vienlaikus risinot siltuma pārvaldības un dzesēšanas problēmas. Pētījumā veiksmīgi piedāvāts konceptuāls dizains mainīga leņķa leņķa ventilatoram, demonstrējot tā spēju pielāgoties dažādiem lidojuma apstākļiem un uzlabot kopējo dzinēja efektivitāti.Rezultāti liecina, ka novatorisku dzesēšanas, blīvēšanas tehnoloģiju integrēšana un uzlabotas vadības sistēmas var ievērojami uzlabot veiktspēju. Piedāvātais mainīga leņķa ventilatora mehānisms uzrāda daudzsološus rezultātus dzinēja efektivitātes optimizēšanā. Šajā darbā secināts, ka šo sasniegumu ieviešana var panākt ievērojamu gāzturbīnu dzinēju efektivitātes pieaugumu, veicinot aviācijas tehnoloģiju attīstību. Turpmākajos pētījumos jāturpina uzlabot šos risinājumus un izpētīt papildu metodes dzinēja veiktspējas uzlabošanai.

Autors: Andrejs Kazanli

Vadītājs: Aleksandrs Medvedevs

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Vairāku fenestronu astes rotoru sistēmas izmantošana helikopterā, lai uzlabotu lidojumu drošību

Helikoptera lidojumu ar astes rotoru drošība lielā mērā ir atkarīga no astes rotora vadības sistēmas uzticamības. Astes rotora bojājumi un atteice daudzos gadījumos var izraisīt katastrofālas sekas. Helikopteriem ar fenestronu ir zināmas priekšrocības salīdzinājumā ar helikopteriem ar parasto astes rotoru drošības un uzticamības ziņā, taču fenestrona atteice arī var izraisīt katastrofālas sekas. Lai uzlabotu helikoptera ar astes rotoru, kas kompensē galvenā rotora reaktīvo griezes momentu, drošību un uzticamību, šajā bakalaura darbā ir ierosināta vairāku fenestronu vadības sistēma. Šī darba ietvaros tika izstrādāts konceptuāls helikoptera ar daudzfenestru sistēmu projekts, kuram piemīt īpašības, un tā rezultātā izstrādāts helikoptera ar daudzfenestru sistēmu projektēšanas algoritms. Šajā darbā tika novērtēts arī helikoptera ar daudzfunkcionālu sistēmu drošības un uzticamības uzlabošanas līmenis salīdzinājumā ar tradicionālo shēmu, aprēķini parādīja augsta uzticamības līmeņa nodrošināšanu pietiekami ilgā ekspluatācijas periodā.

Autors: Artjoms Gudkovs

Vadītājs: Sergey Junusovs

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Manipulatora dizaina pielāgošana un integrēšana kvadkopterī.

Pēdējos gados bezpilota lidaparātu (UAV) tehnoloģijas sasniegumi ir mainījuši dažādas nozares, uzlabojot drošību un efektivitāti tajās. Šajā darbā tiek pētīta bezpiolta lidaparāta manipulatora izstrāde, kas paredzēts būvniecības un uzturēšanas uzdevumu veikšanai vadu komunikāciju nozarē. Mūsu galvenais mērķis ir izstrādāt manipulatoru, kas spēj pacelt līdz 300 gramiem smagus objektus.Mēs izpētījām dažādus literatūras avotus par UAV tipiem un to piemērotību integrācijai ar manipulatoriem. Pēc avotos gūtās informācijas, izvēlētais izvēlējāmies kvadrokopteri. Tālāk veicām gan manipilatora 3D modeļu izstrādi, gan kvadkoptera.Tiem veicām statiskā sprieguma un nobīdes analīzi, lai identificētu vietas ar augstu spriegumu un potenciālu deformāciju. Sākotnējie dizaini parāda, ka statiskā spēka, kas nepieciešams 300 gramu smaga objekta noturēšanai, pārsniedz mūsu prototipu iespējas. Lai optimizētu dizainu, tiek veikti turpmāki uzlabojumi, tostarp arī pašam kvadkopterim.Gala manipulatora dizainam tiek pārbaudītas tā pacelšanas spējas un darbības ierobežojumi. Rezultāti norāda, ka, lai gan sākotnējie dizaini bija nepietiekami, uzlabojumi ļāva saniegt izvirzīto mērķi. Pētījums noslēdzām ar reālā pielitojuma ierobežojumu noteikšanu, jau integrētai pilnai sistēmai.

Autors: Arvis Maiželis

Vadītājs: Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Pasažieru gaisa kuģa gaisa kondicionēšanas sistēmas tehniskā stāvokļa novērtējums ekspluatācijas laikā

Gaisa kondicionēšanas sistēma ir viena no vissvarīgākajām lidmašīnas dzīvības uzturēšanās sistēmām, tāpēc lidojuma drošības nodrošināšana liela nozīme ir tehniskā stāvokļa novērtēšanai un uzticamības uzturēšanai atbilstoša līmeni. Darba novērtēts īslaicīgu pasažieru pārvadājumu lidmašīnu gaisa kondicionēšanās sistēmās tehniskais stāvoklis. Uzdevumu risināšanai autore izstrādājusi īslaicīgu pasažieru pārvadājumu lidmašīnas prototipu un piedāvājusi gaisa kondicionēšanās sistēmās shēmu un aprēķinājusi gaisa kondicionēšanās sistēmās strukturālo uzticamību vienai lidojuma maiņai. Šim darbam ir praktisks pielietojums un aprakstītas pieejas var izmantot, lai novērtētu gaisa kuģa uzticamību un tehnisko stāvokli ekspluatācijas laikā.

Autors: Darja Ivanova

Vadītājs: Sergey Junusovs

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Latviešu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...

Table View
Text View