LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

ATSLĒGVĀRDI

Mainīga Leņķa Ventilatora Lāpstiņu Ieviešana Gāzes Turbīnas Dzinējā

Šajā diplomdarbā tiek pētītas metodes gāzturbīnu dzinēju efektivitātes uzlabošanai, koncentrējoties uz dzinējiem ar augstu apvedceļa koeficientu. Pētījums ir strukturēts ap trim mērķiem: (1) gāzturbīnu dzinēju principu un sasniegumu pārskatīšana, (2) augstas apvedceļa dzinēju konstrukcijas īpatnību un izaicinājumu analīze un (3) mainīga leņķa ventilatora mehānisma izstrāde, lai optimizētu sniegumu.Augstas apvedceļa dzinēju detaļu un to priekšrocību analīze, vienlaikus risinot siltuma pārvaldības un dzesēšanas problēmas. Pētījumā veiksmīgi piedāvāts konceptuāls dizains mainīga leņķa leņķa ventilatoram, demonstrējot tā spēju pielāgoties dažādiem lidojuma apstākļiem un uzlabot kopējo dzinēja efektivitāti.Rezultāti liecina, ka novatorisku dzesēšanas, blīvēšanas tehnoloģiju integrēšana un uzlabotas vadības sistēmas var ievērojami uzlabot veiktspēju. Piedāvātais mainīga leņķa ventilatora mehānisms uzrāda daudzsološus rezultātus dzinēja efektivitātes optimizēšanā. Šajā darbā secināts, ka šo sasniegumu ieviešana var panākt ievērojamu gāzturbīnu dzinēju efektivitātes pieaugumu, veicinot aviācijas tehnoloģiju attīstību. Turpmākajos pētījumos jāturpina uzlabot šos risinājumus un izpētīt papildu metodes dzinēja veiktspējas uzlabošanai.

Autors: Andrejs Kazanli

Vadītājs: Aleksandrs Medvedevs

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Alternatīva atbilstības līdzekļa izstrāde Embraer ERJ - 145 pasažieru durvju pieturu pārbaudei, izmantojot fluorescējošu penetrantu Nesagraujošās pārbaudes metodi.

Šajā bakalaura darbā galvenā uzmanība tika pievērsta alternatīva atbilstības līdzekļa (AltMoC) izstrādei Embraer ERJ – 145 lidmašīnu strukturālā elementa pārbaudei, izmantojot nesagraujošo testēšanu, izmantojot fluorescējošās caurlaidības metodi. Šī darba galvenais mērķis ir vienkāršot uzdevumu ar izstrādātas pārbaudes palīdzību konstrukcijas komponenta pārbaudei. Konstrukcijas sastāvdaļa ir pakļauta nogurumam un fiziskai slodzei, kā arī korozijai. Detalizēta mazāko bojājumu un metāla noguruma noteikšana. Izstrādātā AltMoC mērķis ir ievērojami paātrināt darba procesus, padarīt pārbaudes lētākas, kā arī nodrošināt vienkāršotu un pārskatāmu procesu, izmantojot caurlaidības testēšanu. Pēc izpētes autors rūpīgi izvēlas piemērotu metodi konstrukcijas elementa pārbaudei, pamatojoties uz materiāla veidu, no kura tā izgatavota, ņemot vērā tā fizikālās un ķīmiskās īpašības. Instrukcijās izstrādājiet pareizo darbību secību. Pateicoties tam, ievērojami samazinājās darbplūsmas laiks un kļūdu risks, kas radās darbinieku nesaprašanās dēļ.

Autors: Deniss Zaharovs

Vadītājs: Iyad Alomar

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


BEZPILOTA GAISA KUĢU TEHNOLOĢIJAS ATTĪSTĪBA: SALĪDZINOŠA ANALĪZE UN PRIEKŠLIKUMS KOMERCIĀLAI ĪSTENOŠANAI

Militārajiem spēkiem ir problēmas izstrādāt vismodernākos lidojošos spārnus, jo bezgalu lidaparāti ir piemēroti militārām vajadzībām un notiekošie sasniegumi aviācijas nozarē. Šajā pētījuma dokumentā ir apskatīta plaša bezgalu gaisa kuģu vēsture, aptverot visu, sākot no to pirmsākumiem līdz pat vismodernākajiem mūsdienās pieejamajiem dizainparaugiem. Lai izstrādātu vadības sistēmas, jo īpaši “fly-by-wire” tehnoloģiju, bezases konstrukcijas tagad ir daudz praktiskākas komerciālai lietošanai, jo tās ir stabilākas un vieglāk lietojamas nekā agrāk. Šī pētījuma galvenie mērķi ir novērtēt pašreizējo literatūru par svarīgām bezases gaisa kuģu tehnoloģijas daļām un izstrādāt rūpīgu plānu to komerciālai izmantošanai. Uzlabotais sadalītājs palielina ātrumu par 40 m/s, lai gan iegūtais maksimālais ātruma sadalījums pa lidmašīnu. aizmugurē bija 29,3 m/s. Rezultātā gaisa kuģis ir konstruēts ar augstāku pacēlumu un samazinātu pretestību, kas nodrošina vienmērīgāku lidojumu dažādos lietojumos. Aptuveni 53% no radītā pacelšanas spēka uzlabo pārveidotās konstrukcijas. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, lidmašīnai ar uzlabotu konstrukciju bija lielāks pacelšanas spēks un samazināta pretestība, sadalot gaisa plūsmu.

Autors: George Mathew

Vadītājs: Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Lidmašīnas Embraer EMB-135BJ Legacy 600 spārna no kompozītmāterialiem izstrāde

Bakalaura darbs „Kompozīta spārna izstrāde lidmašīnai Embraer EMB-135BJ”. Darba autors: Jevgenijs Domanskis. Zinātniskais vadītājs: Mg. sc. ing., Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy. Darbs „Avioinženierija” grāda iegūšanai: 57 lpp., 14 att., 20 tab., izmantotās 20 lit. avot., piel. LIDMAŠĪNA, SPĀRNI, KONSTRUKCIJA, KOMPOZĪTMATERIĀLI, MASAS RAKSTURLIELUMI Šajā darbā aplūkota kompozītmateriālu izmantošana Embraer EMB135BJ Legacy 650 lidmašīnas spārnu konstrukcijā. Darbā parādīts, ka kompozītmateriālu izmantošana spārnu konstrukcijā tradicionālo alumīnija sakausējuma materiālu vietā ļauj samazināt svaru un uzlabot lidaparāta aerodinamisko kvalitāti kopumā, kas ļauj palielināt lidojuma tālumu un ilgumu  

Autors: Jevgeņijs Domanskis

Vadītājs: Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2025

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Cessna-172 priekšgala šasijas dakšas kļūdas analīze un uzlabošanas iespējas

Piezemēšanās šasija nodrošina būtisku atbalstu lidmašīnai, kad tā atrodas uz zemes. Tas ir piestiprināts pie galvenajām lidmašīnas konstrukcijas daļām. Kamēr lidmašīna atrodas uz zemes, priekšējais šasijas mehānisms pārnes visas sauszemes slodzes uz lidmašīnas konstrukciju. Standarta lidmašīnām ir galvenie pārnesumi un priekšējais šasijas ritenis, kad lidmašīna manevrē uz zemes, priekšējais šasijas ritenis ir svarīgs gan drošai nosēšanās, gan lidmašīnas vadīšanai. Galvenais šasijas mehānisms ir paredzēts, lai atvieglotu lidmašīnas drošu piezemēšanos. Kombinējot galveno un priekšējo šasijas riteņus, galvenais šasijas ritenis ļauj nosēsties vienmērīgi un bez grūdieniem. Ritošā un nosēšanās laikā visu lidmašīnas svaru balsta šasija. Izmantojot modelēšanas programmu, tika izveidots esošās Cessna 172 priekšējās šasijas dakšas dizains un precīza ģeometrija, kā arī piedāvātais priekšējās šasijas modelis. Tika salīdzināti četri dažādi priekšējās šasijas dakšas konstrukcijas materiāli un novērtēti ekvivalentie spriegumi, deformācijas un deformācijas. Ir salīdzināta priekšējās šasijas dakšas konstrukcija ar esošo un ierosināto modeli. Salīdzinot ar visiem gadījumiem, titāna sakausējuma materiāls iegūst mazāku deformāciju un ir tuvāk tērauda deformācijai.

Autors: Jithin Thundiyil Appachen

Vadītājs: Iyad Alomar

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...

Table View
Text View