LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

Mainīga Leņķa Ventilatora Lāpstiņu Ieviešana Gāzes Turbīnas Dzinējā

Šajā diplomdarbā tiek pētītas metodes gāzturbīnu dzinēju efektivitātes uzlabošanai, koncentrējoties uz dzinējiem ar augstu apvedceļa koeficientu. Pētījums ir strukturēts ap trim mērķiem: (1) gāzturbīnu dzinēju principu un sasniegumu pārskatīšana, (2) augstas apvedceļa dzinēju konstrukcijas īpatnību un izaicinājumu analīze un (3) mainīga leņķa ventilatora mehānisma izstrāde, lai optimizētu sniegumu.Augstas apvedceļa dzinēju detaļu un to priekšrocību analīze, vienlaikus risinot siltuma pārvaldības un dzesēšanas problēmas. Pētījumā veiksmīgi piedāvāts konceptuāls dizains mainīga leņķa leņķa ventilatoram, demonstrējot tā spēju pielāgoties dažādiem lidojuma apstākļiem un uzlabot kopējo dzinēja efektivitāti.Rezultāti liecina, ka novatorisku dzesēšanas, blīvēšanas tehnoloģiju integrēšana un uzlabotas vadības sistēmas var ievērojami uzlabot veiktspēju. Piedāvātais mainīga leņķa ventilatora mehānisms uzrāda daudzsološus rezultātus dzinēja efektivitātes optimizēšanā. Šajā darbā secināts, ka šo sasniegumu ieviešana var panākt ievērojamu gāzturbīnu dzinēju efektivitātes pieaugumu, veicinot aviācijas tehnoloģiju attīstību. Turpmākajos pētījumos jāturpina uzlabot šos risinājumus un izpētīt papildu metodes dzinēja veiktspējas uzlabošanai.

Autors: Andrejs Kazanli

Vadītājs: Aleksandrs Medvedevs

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Vispārējo transporta izmaksu aprēķināšana kravu autopārvadājumiem Baltijas jūras reģionā

Šī autotransporta izmaksu aprēķināšanas problēma Baltijas jūras reģionā ir svarīga, lai optimizētu kravu piegādes izdevumus vietējos transporta un ražošanas sektoros. Pētījumā ir iekļauts plašāks ekonomisko un loģistikas faktoru klāsts, kas pārsniedz ierastos fiziskā attāluma un ceļojuma laika rādītājus, izmantojot vispārējās transporta izmaksas(GTC).Ir noteikti svarīgi faktori, piemēram, ģeodēziskie un ceļa attālumi, ceļojuma laiki, degvielas patēriņš, darbaspēka izmaksas, ceļa nodevas un citas pieskaitāmās izmaksas. Mēs izmantojam unikālu datu kopu, kas analizē braucienus starp centroīdiem katrā NUTS-2 reģionā. Pētījums apstiprina GTC modeli, salīdzinot aprēķinātās izmaksas ar noteiktajām datu bāzes vērtībām. Regresijas analīze atklāj galvenos faktorus, kas ietekmē transporta izmaksas, piemēram, ceļa attālumu, ceļa ilgumu un ceļa nodevas. Tīkla analīze tiek izmantota, lai kartētu maršrutus reģionā, koncentrējoties uz tādu ceļu atrašanu, kas ir gan rentabli, gan laika ziņā efektīvi. Analīze parāda, kā nelielas izmaiņas maršrutos var lielā mērā ietekmēt izmaksas un efektivitāti.Visbeidzot, šī tēze veicina zināšanas par kravu autotransporta izmaksām Baltijas jūras reģionā, piedāvājot vērtīgu ieskatu politikas veidotājiem un loģistikas uzņēmumiem.

Autors: Angelīna Ņekļudova

Vadītājs: Francesco Maria Turno

Līmenis: Profesionālais bakalauriāts

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu


Robota manipulatora tālvadība, izsekojot cilvēka rokas kustībām un žestiem

This work aims at the design of a telecontrol system for a manipulator robot using hand gestures and poses. It will include a library of gestures in order to interpret hand gestures and send commands to the robot. This approach would facilitate and speed up the interaction with robotic systems, making minimum complex input devices and extensive training requirements necessary.

Autors: Antons Tjurins

Vadītājs: Emmanuel Alejandro Merchan Cruz

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Robotika

Vairāk...


Inovatīvu tehnoloģiju pielietošana kravas transporta kustības kontroles organizēšanai.

Bakalaura darbs: „Inovatīvu tehnoloģiju pielietošana kravas transporta kustības kontroles organizēšanā”.Darba autore: Anželika Davidova.Zinātniskais vadītājs: Lektore (programmas direktore), Mg. oec. Aleksandrs Kotļars.Papīrs grāda iegūšanai: „Transporta un biznesa loģistika”.Pētījuma mērķis: Promocijas darba mērķis ir izstrādāt ieteikumus kravas transporta satiksmes kontroles optimizēšanai, analizējot tādas inovatīvas tehnoloģijas kā blokķēde, IoT, autonomie transportlīdzekļi un IKT.Pētījuma objekts: Kravu transporta satiksmes vadības sistēmu vadība un organizācija.Pētījuma priekšmets: Blokķēdes tehnoloģijas pielietošana kravu transporta satiksmes kontroles sistēmu uzlabošanai un inovācijai.1. nodaļa: Kravu transporta loma un nozīme uzņēmējdarbībā un uzņēmējdarbībā, tostarp tā nozīme piegādes ķēdes pārvaldībā un ekonomiskajā ieguldījumā.2.nodaļa: Kravu pārvadājumu analīze, akcentējot to efektivitāti, situāciju Latvijā un vides aspektus.3. nodaļa: Inovatīvu tehnoloģiju pielietošana kravu pārvadājumu jomā, ieskaitot automatizētos transportlīdzekļus, autonomos dronus un blokķēdes.

Autors: Anželika Davidova

Vadītājs: Aleksandrs Kotļars

Līmenis: Profesionālais bakalauriāts

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu


Vairāku fenestronu astes rotoru sistēmas izmantošana helikopterā, lai uzlabotu lidojumu drošību

Helikoptera lidojumu ar astes rotoru drošība lielā mērā ir atkarīga no astes rotora vadības sistēmas uzticamības. Astes rotora bojājumi un atteice daudzos gadījumos var izraisīt katastrofālas sekas. Helikopteriem ar fenestronu ir zināmas priekšrocības salīdzinājumā ar helikopteriem ar parasto astes rotoru drošības un uzticamības ziņā, taču fenestrona atteice arī var izraisīt katastrofālas sekas. Lai uzlabotu helikoptera ar astes rotoru, kas kompensē galvenā rotora reaktīvo griezes momentu, drošību un uzticamību, šajā bakalaura darbā ir ierosināta vairāku fenestronu vadības sistēma. Šī darba ietvaros tika izstrādāts konceptuāls helikoptera ar daudzfenestru sistēmu projekts, kuram piemīt īpašības, un tā rezultātā izstrādāts helikoptera ar daudzfenestru sistēmu projektēšanas algoritms. Šajā darbā tika novērtēts arī helikoptera ar daudzfunkcionālu sistēmu drošības un uzticamības uzlabošanas līmenis salīdzinājumā ar tradicionālo shēmu, aprēķini parādīja augsta uzticamības līmeņa nodrošināšanu pietiekami ilgā ekspluatācijas periodā.

Autors: Artjoms Gudkovs

Vadītājs: Sergey Junusov

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...

Table View
Text View