LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

Boosting algoritmi kredītkaršu krāpšanas atklāšanai dažādās datu kopās

Manuāla pārskatīšana un noteikumu bāzētas sistēmas, kā arī datu ieguves tehnikas, piemēram, klasterēšanas un klasifikācijas algoritmi, ir būtiski kredītkaršu krāpšanas atklāšanai, jo tie palīdz identificēt krāpnieciskas transakcijas. Neskatoties uz apmācības datu vākšanas grūtībām, nesen ir pieejami vairāk dati, tomēr pilnīga pašreizējo mašīnmācīšanās pieeju salīdzināšana vēl nav veikta. Algoritmi, piemēram, XGBoost, AdaBoost un Gradient Boosting Machine, bieži pārspēj vecākas metodes. Šajā pētījumā tiek salīdzināti palielināšanas algoritmi ar tradicionālām pieejām, izmantojot trīs dažādas kredītkaršu transakciju datu kopas: sintētiskas, līdzsvarotas ar 50% krāpnieciskām transakcijām un ļoti nesabalansētas ar tikai 0,17% krāpnieciskām transakcijām. Īstajās transakciju datu kopās bija 28 anonimizēti parametri, piemēram, laiks un vieta. Katrs algoritms tika novērtēts pēc F1 score, accuracy, precision, un recall. Šis pētījums sniedz ieteikumus par algoritmu izmantošanu reālās situācijās, sniedzot vērtīgas atziņas nākotnes pētījumiem un praktiskai izmantošanai kredītkaršu krāpšanas atklāšanā.

Autors: Justs Vīdušs

Vadītājs: Nadežda Spiridovska

Līmenis: Maģistrs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...


Prognozējošā analīze par tiešsaistes kazino ienākumiem Austrālijas tirgū.

Šajā darbā tiek pētīta ekonomisko rādītāju un laika apstākļu ietekme uz tiešsaistes spēļu azartspēļu ieradumiem un ieņēmumiem Austrālijas tirgū. Izpētot IKP, patēriņa cenu indeksa (PCI) un bezdarba līmeņa savstarpējo mijiedarbību, pētījums atklāj šo faktoru ietekmi uz azartspēļu klientiem, norādot, ka veselīgāka ekonomika palielina azartspēļu izdevumus, savukārt finansiālais spriedums samazina klienta aktivitāti. Laika apstākļu ietekme bija minimāla, dēļ azartspēļu norises telpu rakstura. Tika izstrādāti un novērtēti prognozēšanas modeļi, ieskaitot vairākas lineārās regresijas, ARIMAX un SARIMAX modeļus. ARIMAX un SARIMAX modeļi izrādījās precīzāki bruto spēļu ieņēmumu un laimēto likmju prognozēšanā, uztverot sezonālās un ārējās ietekmes. Šis pētījums sniedz būtiskus ieskatus uzņēmuma vadības veidotājiem un nozares ieinteresētajām pusēm, uzsverot nepieciešamību pēc vietējiem pētījumiem, lai labāk izprastu šīs dinamikas un uzlabotu stratēģisko plānošanu azartspēļu sektorā. Turpmākajos darbos jākoncentrējas uz datu kopu paplašināšanu un dažādu ekonomisko un laika apstākļu modeļu iekļaušanu, lai uzlabotu prognožu precizitāti un nozares piemērojamību.

Autors: Jānis Želannovs

Vadītājs: Nadežda Spiridovska

Līmenis: Maģistrs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...


LLM BALSTĪTAS SQL ĢENERĒŠANAS PIEEJU SALĪDZINOŠĀ ANALĪZE

Lielo valodu modeļu straujā attīstība ir pavērusi iespējas pārstrukturēt programmatūras izstrādes procesus kopumā, kā arī tādos gadījumos kā dabiskās valodas konvertēšana SQL vaicājumos. Šī pētījuma mērķis ir eksperimentāli novērtēt četru uz LLM balstītu metožu ietekmi uz SQL ģenerēšanas efektivitāti un kvalitāti. Novērtēšana tiek veikta, pamatojoties uz šādiem rādītājiem: pareizība, pilnīgums un konsekvence. Izpētītās uz LLM balstītās SQL ģenerēšanas metodes ietver īpašus LLM, kas pielāgoti SQL koda ģenerēšanai, piemēram, SQL kodētāju ietvarus SQL koda ģenerēšanai (Vanna.ai, 2023; Llamaindex, 2023) un vairāku aģentu sadarbības tīklus valodas pārveidošanai SQL.Pētījumā tiek izmantota literatūras apskata gadījumu izpēte un simulācijas. Tas piedāvā visaptverošu pārskatu par LLM vadītās SQL paaudzes sasniegumiem, kas ietver koncepcijas, tehnoloģijas, metodoloģijas, stiprās puses, ierobežojumus un ētiskus apsvērumus.Šis pētījums veiksmīgi novērš plaisu starp teorētiskajiem pamatiem un AI papildināto pieeju praktisko pielietojumu, vienlaikus veicinot uz LLM balstītas SQL ģenerēšanas integrāciju automatizētos programmatūras izstrādes procesos.

Autors: Maksim Ilin

Vadītājs: Dmitry Pavlyuk

Līmenis: Maģistrs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...


Uz vibrāciju analīzi balstīta defektu diagnostika ar elektromotoru darbināmiem darbgaldiem, izmantojot konvolucionālos neironu tīklus

Šajā darbā tiek pētītas un novērtētas vibrācijas analīzes un konvolucionālo neironu tīklu (CNN) izmantošanas metodes, lai novērtētu urbju stāvokli, kas uzstādīti uz elektromotora darbināmiem urbjiem. Stratēģiski novietojot inerciālās mērvienības (IMU) sensoru, lai uztvertu paātrinājuma datus, dažādos darbības scenārijos var savākt plašu vibrācijas signālu klāstu. CNN modeļi tiek apmācīti un apstiprināti, izmantojot šos datus, lai precīzi noteiktu dažādus urbju uzgaļu bojājumu apstākļus un darbības stāvokļus, parādot iespēju ieviest mērogojamas un uzticamas kļūdu noteikšanas sistēmas rūpnieciskā vidē. Pētījums sasniedz tehnoloģiju gatavības līmeni (TRL) 3, kā liecina izmēģinājumi, kas efektīvi klasificē mašīnas apstākļus, izmantojot CNN, tādējādi apstiprinot piedāvātās tehnoloģijas kritiskās funkcijas. Šī pētījuma mērķis ir novērtēt vibrāciju analīzes efektivitāti, klasificējot urbjmašīnas darbības stāvokli kā labu, vidēju vai sliktu.Vibrācijas analīze ir metode, ko izmanto, lai analizētu mašīnas svārstību modeļus, lai identificētu tādas problēmas kā novirze, nelīdzsvarotība un nodilums.

Autors: Marawan Mohamed Ahmed Elsayed Youssef

Vadītājs: Emmanuel Alejandro Merchan Cruz

Līmenis: Maģistrs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu


Sociālo mediju loma ekotūrisma veicināšanai

Atslēgvārdi EKOTŪRISMS, SOCIĀLIE MEDIJI, VEICINĀŠANA, INDIJAPētījuma mērķis ir novērtēt sociālo mediju ietekmi uz ekotūrisma veicināšanu Indijā. Pētījuma priekšmets ir sociālo mediju ietekme uz ekotūrisma pievilcības veicināšanu Indijā. Pētījuma objekts ir ekotūrisms Indijā. Pētījuma mērķi ir sekojošie: veikt teorētisko apskatu par sociālajiem medijiem un to ietekmi uz ekotūrisma veicināšanu; veikt nozares analīzi par ekotūrismu Indijā; izstrādāt empīriskā pētījuma metodoloģiju un veikt aptauju un intervijas par sociālo mediju ietekmi uz ekotūrisma pievilcību; sniegt ieteikumus ekotūrismā iesaistītajiem uzņēmuma vadītājiem sociālo mēdiju izmantošanā ekotūrisma pievilcības veicināšanai. Rezultāti liecina, ka tūrisma attīstības izmaiņās ir ievērojama sociālo mediju loma, īpaši ilgtspējīgā tūrisma un ekotūrisma veicināšanas kontekstā. Sociālie mediji iedvesmo cilvēkus izvēlēties ekotūrismu, ja publikāciju saturs ir saistošs, vizuāli bagāts un satur praktisku informāciju; sociālie mēdiji kalpo kā informācijas avots par galamērķiem, pieejamajām aktivitātēm, naktsmītnēm un transporta iespējām, kā arī ietekmējot lēmumu pieņemšanu.

Autors: Navjot Kaur

Vadītājs: Yulia Stukalina

Līmenis: Maģistrs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Table View
Text View