LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

ATSLĒGVĀRDI

Sociālās uzņēmējdarbības loma un ietekme Latvijā

Bakalaura darba struktūra sastāv no ievada, trim nodaļām, secinājumiem un literatūras saraksta, kura mērķis ir noteikt, kāds ir Baltijas valsts (Latvijas) SE (sociālās uzņēmējdarbības) pārzināšanas līmenis un salīdzināt to ar Eiropas līmeni.Pirmās nodaļas mērķis ir izskaidrot sociālās uzņēmējdarbības definīciju un attīstības vēsturi. Tajā detalizēti aprakstīts, kā un kad tā aizsākās starptautiskā līmenī, un sniegta plašāka informācija par tās veidošanos Latvijā.Otrajā nodaļā ir aprakstīti Latvijā strādājošie un esošie sociālie uzņēmumi. Šajā nodaļā ir ietverti ne tikai Latvijā esošie uzņēmumi, bet arī tie, kas ir starptautiski atzīti Eiropā. Tajā aprakstīta arī finansiālā daļa.Trešā un pēdējā nodaļa ir pētnieciskā daļa, kas ietver pētījuma analīzi: 2021. un 2024. gada aptaujas rezultātus un divu 2021. un 2024. gada pētījumu salīdzinošo analīzi.

Autors: Aleksandra Abraite

Vadītājs: Veronika Siliņeviča

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu


Uzņēmuma ražošanas efektivitātes paaugstināšana izmantojot AS Latvijas Finieris rūpnīcas Lignums piemēru

Bakalaura darbā tiek pētīta ražošanas efektivitātes paaugstināšana AS "Latvijas Finieris" rūpnīcā Lignums, izmantojot teorētiskās pieejas un praktiskus risinājumus. Darba mērķis ir noskaidrot, kā efektivitātes uzlabošana var mainīt uzņēmuma darbības struktūru un uzlabot konkurētspēju.Bakalaura darbs sastāv no ievada un trim nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek veikta teorētiskā izpēte par ražošanas efektivitātes uzlabošanu, izmantojot dažādas teorijas un metodes. Otrajā nodaļā tiek aprakstīta rūpnīcas Lignums darbība, iekļaujot tās vēsturi, struktūru un pašreizējo situāciju. Trešājā nodaļā tiek veikta ražošanas procesa detalizēta izpēte un analīze, izmantojot iekšējās uzņēmuma programmas un darbinieku aptaujas rezultātus. Darba gaitā tiek izmantotas dažādas pētniecības metodes: deskriptīvā analīze, ekspertu intervijas, zaudējumu optimizācijas metodes, finanšu analīze un socioloģiskās aptaujas.Secinājumos tiek sniegti priekšlikumi ražošanas efektivitātes paaugstināšanai, balstoties uz iegūtajiem datiem un teorētiskajiem apskatiem. Pētījums piedāvā praktiskus risinājumus, kas palīdzēs uzlabot uzņēmuma darbību un palielināt tā konkurētspēju vietējā un starptautiskajā tirgū.

Autors: Arturs Pavlovs

Vadītājs: Renāte Indrika

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Latviešu


Faktori, kas ietekmē klientu lojalitāti loģistikas pakalpojumu nozarē

Šajā pētījumā autors veica aptauju, kurā piedalījās 68 dažādu uzņēmumu darbinieki, no kuriem 31 pārstāvēja loģistikas uzņēmumus un 37 darbinieki no uzņēmumiem, kas ir šo pakalpojumu lietotāji, lai analizētu iegūtos datus, izmantojot PLS-SEM metodi, un noteiktu galvenos faktorus, kas ietekmē klientu lojalitātes veidošanu. Balstoties uz identificētajiem faktoriem, autors piedāvā klientu lojalitātes paaugstināšanas pasākumu koncepciju mazajiem kravu autopārvadājumu uzņēmumiem Latvijā. Pirmajā nodaļā sniegta teorētiska informācija par loģistikas pakalpojumu sniedzēja izvēles procesu un šajā procesā izmantoto faktoru apraksts. Apskatīti arī klientu lojalitātes veidošanās pamati un tās palielināšanas pasākumi.Otrajā nodaļā iekļauta Latvijas kravu pārvadājumu tirgus analīze, Latvijas loģistikas uzņēmumu analīze un aptaujā iegūto datu analīze.Trešajā nodaļā sniegts statistiskais modelis, kurā parādīti svarīgākie faktori, kas ietekmē loģistikas uzņēmumu klientu lojalitāti. Balstoties uz statistisko modeli, tiek piedāvāta klientu lojalitātes uzlabošanas pasākumu koncepcija mazajiem loģistikas uzņēmumiem.

Autors: Artūrs Emīls Zelčs

Vadītājs: Jeļena Popova

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu


Klientu attiecību pārvaldības programmatūras “CRM” izmantošana procesa efektivitātes uzlabošanai

Klientu attiecību pārvaldība (CRM) spēlē nozīmīgu lomu biznesa efektivitātes uzlabošanā pakalpojumu nozarē, kur klientu iesaiste tieši ietekmē ieņēmumus un ilgtermiņa ilgtspēju. Uzņēmumiem augot, manuāla procesu pārvaldība kļūst neefektīva, tādējādi radot nepieciešamību pēc automatizētiem risinājumiem. CRM sistēmas palīdz optimizēt biznesa procesus, uzlabot klientu attiecības un paaugstināt darbības efektivitāti. CRM attīstību veicina tehnoloģiskie sasniegumi datu pārvaldībā un programmatūras risinājumos, padarot to par būtisku mūsdienu biznesa stratēģijas sastāvdaļu.Šajā pētījumā tiek analizēta Dynamics 365 CRM sistēmas ieviešana SIA "Coca-Cola HBC Latvia", lai novērtētu tās ietekmi uz biznesa procesiem, klientu iesaisti un kopējo rentabilitāti. Pētījumā tiek izmantota gadījuma izpētes metodoloģija, analizējot uzņēmuma pāreju no iepriekšējās sistēmas uz Dynamics 365. Izmantojot datu analīzi un procesu novērtēšanu, tiek izcelti uzlabojumi efektivitātē, automatizācijā un klientu attiecību pārvaldībā. Pētījuma rezultāti sniedz ieskatu par CRM sistēmu nozīmi biznesa veiktspējas uzlabošanā un konkurētspējas stiprināšanā.

Autors: Artūrs Putāns

Vadītājs: Nataļja Podoļakina

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2025

Darba valoda: Angļu


Uzņēmuma digitālā mārketinga stratēģija

DIGITĀLĀ MĀRKETINGA TEORĒTISKAIS PAMATS.Šajā sadaļā tiek aplūkoti digitālā mārketinga metodoloģiskie un teorētiskie pamati. Ievads šajā jomā sākas ar digitālā mārketinga galveno elementu apskatu. Autors analizē arī digitālā mārketinga stratēģijas, piemēram, satura mārketingu, SEO, kontekstuālo reklāmu, sociālo mediju stratēģijas utt.STRAUMĒŠANAS PAKALPOJUMU DIGITĀLAIS MĀRKETINGS.Šī tēma sniedz īsu ievadu par vadošajiem mūzikas straumēšanas pakalpojumiem visā pasaulē, to īsu aprakstu un īpašībām. Sadaļā ir parādīti arī statistikas dati par izvēlēto tirgu.EMPĪRISKAIS PĒTĪJUMS: LABĀKĀS PRAKSES.Šajā sadaļā ietilpst: Pētījumi un analīzes par labākajām digitālā mārketinga stratēģijām straumēšanas pakalpojumiem, kā arī stratēģiju veiktspējas salīdzinājums starp uzņēmumiem.REZULTĀTI.Šajā sadaļā ir aptauja un aptaujas rezultāti, jaunuzņēmumu tendenču ieguves analīze un tabula ar salīdzinātiem rezultātiem.

Autors: Eduards Aņisimovs

Vadītājs: Olga Zervina

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Table View
Text View