LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

ATSLĒGVĀRDI

Turboventilatora dzinēja veiktspējas optimizācija, mainot lāpstiņas profilu

Šajā darbā ir aprakstīti detalizēti pētījumi, kas veikti, lai optimizētu lāpstiņu rindu ģeometrijas turboventilatora dzinējos, izmantojot analīzi ar skaitļošanas šķidruma dinamiku. Pētījums tika veikts sistemātiski, izmantojot teorētisko analīzi, kā arī skaitliskos aprēķinus, ko izmantoja, lai novērtētu divu dažādu lāpstiņu tipu aerodinamisko veiktspēju. Metodoloģija sastāvēja no asmeņu ģeometriju projektēšanas programmā SolidWorks, tīkla ģenerēšanas, izmantojot strukturētus un nestrukturētus elementus, un CFD simulācijas ANSYS Fluent, koncentrējoties uz kaskādes analīzi. Pētījums tika uzsākts ar divu šādu dizainu izstrādi: Blade Design 1 ar augstumu 1300 mm, akorda garumu 294 mm pie pamatnes un 700 mm 750 mm augstumā; Blade Design 2 līdzīgā augstumā, kas atšķiras tikai ar priekšējās malas diametru un akordu garumu dažādos šķērsgriezumos. Tas nodrošina detalizētu sasaistīšanu tā, ka sienas tuvumā esošie reģioni un kritiskās plūsmas funkcijas tiek atrisinātas ar atbilstošu izšķirtspēju.

Autors: Ajiksun Kumaradhas

Vadītājs: Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Manipulatora dizaina pielāgošana un integrēšana kvadkopterī.

Pēdējos gados bezpilota lidaparātu (UAV) tehnoloģijas sasniegumi ir mainījuši dažādas nozares, uzlabojot drošību un efektivitāti tajās. Šajā darbā tiek pētīta bezpiolta lidaparāta manipulatora izstrāde, kas paredzēts būvniecības un uzturēšanas uzdevumu veikšanai vadu komunikāciju nozarē. Mūsu galvenais mērķis ir izstrādāt manipulatoru, kas spēj pacelt līdz 300 gramiem smagus objektus.Mēs izpētījām dažādus literatūras avotus par UAV tipiem un to piemērotību integrācijai ar manipulatoriem. Pēc avotos gūtās informācijas, izvēlētais izvēlējāmies kvadrokopteri. Tālāk veicām gan manipilatora 3D modeļu izstrādi, gan kvadkoptera.Tiem veicām statiskā sprieguma un nobīdes analīzi, lai identificētu vietas ar augstu spriegumu un potenciālu deformāciju. Sākotnējie dizaini parāda, ka statiskā spēka, kas nepieciešams 300 gramu smaga objekta noturēšanai, pārsniedz mūsu prototipu iespējas. Lai optimizētu dizainu, tiek veikti turpmāki uzlabojumi, tostarp arī pašam kvadkopterim.Gala manipulatora dizainam tiek pārbaudītas tā pacelšanas spējas un darbības ierobežojumi. Rezultāti norāda, ka, lai gan sākotnējie dizaini bija nepietiekami, uzlabojumi ļāva saniegt izvirzīto mērķi. Pētījums noslēdzām ar reālā pielitojuma ierobežojumu noteikšanu, jau integrētai pilnai sistēmai.

Autors: Arvis Maiželis

Vadītājs: Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


BEZPILOTA GAISA KUĢU TEHNOLOĢIJAS ATTĪSTĪBA: SALĪDZINOŠA ANALĪZE UN PRIEKŠLIKUMS KOMERCIĀLAI ĪSTENOŠANAI

Militārajiem spēkiem ir problēmas izstrādāt vismodernākos lidojošos spārnus, jo bezgalu lidaparāti ir piemēroti militārām vajadzībām un notiekošie sasniegumi aviācijas nozarē. Šajā pētījuma dokumentā ir apskatīta plaša bezgalu gaisa kuģu vēsture, aptverot visu, sākot no to pirmsākumiem līdz pat vismodernākajiem mūsdienās pieejamajiem dizainparaugiem. Lai izstrādātu vadības sistēmas, jo īpaši “fly-by-wire” tehnoloģiju, bezases konstrukcijas tagad ir daudz praktiskākas komerciālai lietošanai, jo tās ir stabilākas un vieglāk lietojamas nekā agrāk. Šī pētījuma galvenie mērķi ir novērtēt pašreizējo literatūru par svarīgām bezases gaisa kuģu tehnoloģijas daļām un izstrādāt rūpīgu plānu to komerciālai izmantošanai. Uzlabotais sadalītājs palielina ātrumu par 40 m/s, lai gan iegūtais maksimālais ātruma sadalījums pa lidmašīnu. aizmugurē bija 29,3 m/s. Rezultātā gaisa kuģis ir konstruēts ar augstāku pacēlumu un samazinātu pretestību, kas nodrošina vienmērīgāku lidojumu dažādos lietojumos. Aptuveni 53% no radītā pacelšanas spēka uzlabo pārveidotās konstrukcijas. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, lidmašīnai ar uzlabotu konstrukciju bija lielāks pacelšanas spēks un samazināta pretestība, sadalot gaisa plūsmu.

Autors: George Mathew

Vadītājs: Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...

Table View
Text View