LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

Nosaukums Vadītājs Līmenis
Maģistrs 2024
Fakultāte: Inženierzinātņu fakultāte

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...

Bakalaurs 2025
Fakultāte: Inženierzinātņu fakultāte

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...

Bakalaurs 2024
Fakultāte: Inženierzinātņu fakultāte

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...

Bakalaurs 2024
Fakultāte: Transporta un vadībzinātņu fakultāte
Bakalaurs 2024
Fakultāte: Inženierzinātņu fakultāte

Studiju programma: Robotika

Vairāk...

LLM BALSTĪTAS SQL ĢENERĒŠANAS PIEEJU SALĪDZINOŠĀ ANALĪZE

Lielo valodu modeļu straujā attīstība ir pavērusi iespējas pārstrukturēt programmatūras izstrādes procesus kopumā, kā arī tādos gadījumos kā dabiskās valodas konvertēšana SQL vaicājumos. Šī pētījuma mērķis ir eksperimentāli novērtēt četru uz LLM balstītu metožu ietekmi uz SQL ģenerēšanas efektivitāti un kvalitāti. Novērtēšana tiek veikta, pamatojoties uz šādiem rādītājiem: pareizība, pilnīgums un konsekvence. Izpētītās uz LLM balstītās SQL ģenerēšanas metodes ietver īpašus LLM, kas pielāgoti SQL koda ģenerēšanai, piemēram, SQL kodētāju ietvarus SQL koda ģenerēšanai (Vanna.ai, 2023; Llamaindex, 2023) un vairāku aģentu sadarbības tīklus valodas pārveidošanai SQL.Pētījumā tiek izmantota literatūras apskata gadījumu izpēte un simulācijas. Tas piedāvā visaptverošu pārskatu par LLM vadītās SQL paaudzes sasniegumiem, kas ietver koncepcijas, tehnoloģijas, metodoloģijas, stiprās puses, ierobežojumus un ētiskus apsvērumus.Šis pētījums veiksmīgi novērš plaisu starp teorētiskajiem pamatiem un AI papildināto pieeju praktisko pielietojumu, vienlaikus veicinot uz LLM balstītas SQL ģenerēšanas integrāciju automatizētos programmatūras izstrādes procesos.

Autors: Maksim Ilin

Vadītājs: Dmitry Pavlyuk

Līmenis: Maģistrs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...


Datorspēles izstrāde, uzsvaru liekot uz spēlētāja emocionālo iesaisti.

Šī bakalaura darba mērķis ir izveidot datorspēli ar unikālām mehānikām, kas spēj radīt emocionālu iesaisti spēlētājiem. Darba gaitā tika analizēta spēļu industrija un tās attīstības tendences, veikta aptauja spēlētāju kopienā un izstrādāta spēle, izmantojot Unreal Engine 5. Pētījuma rezultāti parāda emocionālās iesaistes nozīmīgumu, veicinot pozitīvu spēlētāju pieredzi.

Autors: Maksims Kļaviņš

Vadītājs: Olga Dribeņeca

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2025

Darba valoda: Latviešu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...


Tīmekļa lietojumprogrammas izstrāde bankas pārskaitījumu sistēmai

Šī bakalaura darba mērķis ir izstrādāt bankas tīmekļa lietojumprogrammu, kas spēj apstrādāt gan MT103, gan pacs.008 maksājumu veidus. Sistēmā tiks izvērtēts, vai ir nepieciešams konvertēt maksājumus, lai atvieglotu darījumus starp dažādiem kontu veidiem. Šis darbs ietver visaptverošu pārskatu par maksājumu veidiem, kā arī ar SWIFT un ISO standartiem saistītajām problēmām un ierobežojumiem. Ir noteiktas būtiskākās šādu sistēmu funkcijas, kā arī sniegts pārskats par līdzīgiem produktiem, to ISO standartu pieņemšanu, izmaksām un pieejamajiem pakalpojumiem. Tīmekļa vietņu izstrādes ietvaru salīdzinājums apstiprināja, ka ASP.NET Core ir optimālā izvēle šim projektam. Iekšējā aptaujā tika noteiktas kritiskās funkcijas un prioritāri maksājumu veidi lietojumprogrammai. Pamatojoties uz šīm atziņām, tika izstrādātas detalizētas prasības un specifikācijas, kā rezultātā tika izveidota lietojumprogramma, izmantojot ASP.NET Core Blazor ietvaru. Pēc pabeigšanas tika veikta manuālā un vienības testēšana, lai novērtētu lietojumprogrammas veiktspēju un nodrošinātu tās atbilstību izklāstītajām prasībām. Šajā diplomdarbā ir dokumentēts viss izstrādes process, sākot no teorētiskās izpētes līdz praktiskajai ieviešanai un testēšanai.

Autors: Maksims Raciņš

Vadītājs: Boriss Mišņevs

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...


Mārketinga loma SIA "LUX-TA" uzņēmumā

Šī bakalaura darba pētījuma mērķis ir izpētīt, kā tūrisma aģentūras SIA "LUX TA" izmantotās mārketinga stratēģijas ietekmē zīmola atpazīstamību un klientu piesaisti tūrisma nozarē. Tajā ir apskatīta taktika, ko LUX TA izmanto tādās platformās kā Facebook un Instagram, lai piesaistītu un noturētu auditoriju, izmantojot pievilcīgu saturu. Pētījumā novērtēta mērķtiecīgu mirkļbirku ietekmētāju partnerību un interaktīvo aptauju efektivitāte lietotāju iesaistes un lojalitātes veicināšanā. Turklāt tiek pārbaudīta šo stratēģiju ieguldījumu atdeve (IA), analizējot to spēju pārvērst iesaistīšanos rezervācijās, vienlaikus saglabājot izmaksu mārketinga praksi. Nobeigumā bakalaura darbā tiek pētīts, kā SIA "LUX TA" izmanto savus mārketinga resursus, lai veicinātu pārdošanu, lai izveidotu zīmola klātbūtni un saglabātu konkurētspēju augošajā tūrisma nozarē.

Autors: Maksims Zubkovs

Vadītājs: Ilze Sproģe

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu


Mobilā robota izstrāde kravu pārvietošanai nezināmā vidē

Bakalaura darbs sastāv no piecām daļām, kuru mērķis ir aprakstīt mobilā robota izveides procesu.Pirmajā daļā aprakstītas prasības mobilajam robotam un testēšanas vidi.Otrajā daļā aprakstītas mobilā robota sastāvdaļas, to īpašības un savienojumi starp tām.Trešajā daļā analizēti robotikā izmantotie pašreizējie lokalizācijas un navigācijas algoritmi.Ceturtajā daļā detalizēti aprakstīta algoritmu un programmatūras izstrāde ROS, tostarp navigācijas un vadības metožu un algoritmu piemērošana, kas ļauj robotam pārvietoties un kartēt nezināmu vidi.Piektajā daļā aprakstīta gatavā robota testēšana reālos ekspluatācijas apstākļos, lai novērtētu tā veiktspēju un noteiktu iespējamās uzlabojumu jomas.

Autors: Manu Viktors Vilks

Vadītājs: Aleksandrs Kraiņukovs

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Robotika

Vairāk...

Table View
Text View