LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

ATSLĒGVĀRDI

Nosaukums Vadītājs Līmenis
Bakalaurs 2024
Fakultāte: Inženierzinātņu fakultāte

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...

Profesionālais maģistrs 2024
Fakultāte: Transporta un vadībzinātņu fakultāte

Studiju programma: Aviācijas vadība

Vairāk...

Turboventilatora dzinēja veiktspējas optimizācija, mainot lāpstiņas profilu

Šajā darbā ir aprakstīti detalizēti pētījumi, kas veikti, lai optimizētu lāpstiņu rindu ģeometrijas turboventilatora dzinējos, izmantojot analīzi ar skaitļošanas šķidruma dinamiku. Pētījums tika veikts sistemātiski, izmantojot teorētisko analīzi, kā arī skaitliskos aprēķinus, ko izmantoja, lai novērtētu divu dažādu lāpstiņu tipu aerodinamisko veiktspēju. Metodoloģija sastāvēja no asmeņu ģeometriju projektēšanas programmā SolidWorks, tīkla ģenerēšanas, izmantojot strukturētus un nestrukturētus elementus, un CFD simulācijas ANSYS Fluent, koncentrējoties uz kaskādes analīzi. Pētījums tika uzsākts ar divu šādu dizainu izstrādi: Blade Design 1 ar augstumu 1300 mm, akorda garumu 294 mm pie pamatnes un 700 mm 750 mm augstumā; Blade Design 2 līdzīgā augstumā, kas atšķiras tikai ar priekšējās malas diametru un akordu garumu dažādos šķērsgriezumos. Tas nodrošina detalizētu sasaistīšanu tā, ka sienas tuvumā esošie reģioni un kritiskās plūsmas funkcijas tiek atrisinātas ar atbilstošu izšķirtspēju.

Autors: Ajiksun Kumaradhas

Vadītājs: Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


3. TVĒRUMA SILTUMNĪCAS GĀZU EMISIJU UZSKAITES UN PĀRSKATA SISTĒMA AVIOKOMPĀNIJAI

Šis pētījums koncentrējas uz 3. tvēruma siltumnīcefekta gāzu emisijām aviokompānijas kontekstā. Ņemot vērā ilgtspējas aktualitāti, organizācijas arvien vairāk cenšas izprast savu ietekmi uz klimata pārmaiņām savās darbībās, produktos un vērtību ķēdē. Siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju uzskaite un ziņošana nodrošina nepieciešamos bāzes datus, lai īstenotu efektīvu ilgtspējas stratēģiju un izmaksu samazināšanu. 3. tvēruma emisijas, kā noteikts SEG Protokolā (GHG Protocol), rodas, izmantojot aktīvus, kas nepieder ziņotājai iestādei vai kuri to nekontrolē, bet netieši ietekmē tās vērtību ķēdi. Aviokompānijām šīs emisijas ietver SEG, kas saistītas ar visām iegādātajām izejvielām, un emisijas, kas rodas iekārtu lietošanas laikā tās lietderīgās lietošanas laikā. Šī pētījuma mērķis ir izveidot pamatu uzskaites un ziņošanas sistēmai, lai sāktu 3. mēroga emisiju novērtēšanu Latvijas nacionālajai aviokompānijai Air Baltic Corporation AS. Šī sistēma kalpo kā metodoloģiska bāze un praktisks ceļvedis, kas ļauj uzņēmumam saskaņot savu stratēģiju ar ilgtspējīgas attīstības mērķiem un kvantitatīvi noteikt 3. tvēruma emisiju iespējamo ietekmi visā tās vērtību ķēdē.

Autors: Kate Šavikina

Vadītājs: Irina Kuzmina-Merlino

Līmenis: Profesionālais maģistrs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Aviācijas vadība

Vairāk...

Table View
Text View