LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

ATSLĒGVĀRDI

BEZPILOTA GAISA KUĢU TEHNOLOĢIJAS ATTĪSTĪBA: SALĪDZINOŠA ANALĪZE UN PRIEKŠLIKUMS KOMERCIĀLAI ĪSTENOŠANAI

Militārajiem spēkiem ir problēmas izstrādāt vismodernākos lidojošos spārnus, jo bezgalu lidaparāti ir piemēroti militārām vajadzībām un notiekošie sasniegumi aviācijas nozarē. Šajā pētījuma dokumentā ir apskatīta plaša bezgalu gaisa kuģu vēsture, aptverot visu, sākot no to pirmsākumiem līdz pat vismodernākajiem mūsdienās pieejamajiem dizainparaugiem. Lai izstrādātu vadības sistēmas, jo īpaši “fly-by-wire” tehnoloģiju, bezases konstrukcijas tagad ir daudz praktiskākas komerciālai lietošanai, jo tās ir stabilākas un vieglāk lietojamas nekā agrāk. Šī pētījuma galvenie mērķi ir novērtēt pašreizējo literatūru par svarīgām bezases gaisa kuģu tehnoloģijas daļām un izstrādāt rūpīgu plānu to komerciālai izmantošanai. Uzlabotais sadalītājs palielina ātrumu par 40 m/s, lai gan iegūtais maksimālais ātruma sadalījums pa lidmašīnu. aizmugurē bija 29,3 m/s. Rezultātā gaisa kuģis ir konstruēts ar augstāku pacēlumu un samazinātu pretestību, kas nodrošina vienmērīgāku lidojumu dažādos lietojumos. Aptuveni 53% no radītā pacelšanas spēka uzlabo pārveidotās konstrukcijas. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, lidmašīnai ar uzlabotu konstrukciju bija lielāks pacelšanas spēks un samazināta pretestība, sadalot gaisa plūsmu.

Autors: George Mathew

Vadītājs: Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Vertikālā Pacelšanās un Nosēšanās Bezpilota Lidaparāts

Bakalaura darbs sastāv no ievada, četrām daļām un noslēguma. Pirmajā sadaļā detalizēti pastāstīts par VTOL lidmašīnu tipu aprakstiem un 3 piemēriem.Otrā sadaļa stāsta par prototipa izstrādi, lidmašīnu sastāva daļām un tabulām, kur ir visa informācija par raksturlielumu izmēriem.Trešajā sadaļā par lidojuma vadības ierīcēm ir aprakstīts bezpilota mazās lidmašīnas pamat aprīkojums un tā vērtība.Ceturtajā daļā tiek parādīts tests, propellera izturības pārbaude, kā slodze ietekmē ievērojamu daļu prototipa.

Autors: Georgiy Fedotov

Vadītājs: Sergey Junusov

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Lidmašīnas Embraer EMB-135BJ Legacy 600 spārna no kompozītmāterialiem izstrāde

Bakalaura darbs „Kompozīta spārna izstrāde lidmašīnai Embraer EMB-135BJ”. Darba autors: Jevgenijs Domanskis. Zinātniskais vadītājs: Mg. sc. ing., Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy. Darbs „Avioinženierija” grāda iegūšanai: 57 lpp., 14 att., 20 tab., izmantotās 20 lit. avot., piel. LIDMAŠĪNA, SPĀRNI, KONSTRUKCIJA, KOMPOZĪTMATERIĀLI, MASAS RAKSTURLIELUMI Šajā darbā aplūkota kompozītmateriālu izmantošana Embraer EMB135BJ Legacy 650 lidmašīnas spārnu konstrukcijā. Darbā parādīts, ka kompozītmateriālu izmantošana spārnu konstrukcijā tradicionālo alumīnija sakausējuma materiālu vietā ļauj samazināt svaru un uzlabot lidaparāta aerodinamisko kvalitāti kopumā, kas ļauj palielināt lidojuma tālumu un ilgumu  

Autors: Jevgeņijs Domanskis

Vadītājs: Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2025

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Adaptīvā elerona izmantošana
vidēja darbības rādiusa spārna aeroelastiskās īpašības uzlabošanai
pasažieru lidmašīnā

Pašlaik daudzsološs lidaparātu konstruēšanas virziens ir morfējošās lidmašīnas koncepcija. Šī koncepcija nozīmē tādus konstrukcijas un tehnoloģiskos risinājumus, kas paredz lidaparāta daļu, šajā gadījumā spārna, formas maiņu atkarībā no lidaparāta lidojuma režīma un apstākļiem, t.i., tā adaptējamību. Adaptīvajam spārnam salīdzinājumā ar parasto spārnu ir labākas aerodinamiskās un aeroelastiskās īpašības, kas ļauj samazināt degvielas patēriņu, palielināt lidojumu drošību.Bakalaura darbā aplūkota aeroelastisko parādību teorētiskā bāze, apskatīti morfējošā spārna koncepcijas pamatnoteikumi.Projektētajam lidaparāta prototipam ir piedāvāts adaptīvā elerona konstrukcijas risinājums, izmantojot uz pjezoelektrisko efektu balstītus izpildmehānismus. Šis konstrukcijas risinājums ir labāks par citiem adaptīvo eleronu izpildmehānismu veidiem, un tam būtu jāuzlabo spārna aeroelastiskās īpašības kopumā.

Autors: Pāvels Žuks

Vadītājs: Sergey Junusov

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2025

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Vidēja attāluma pasažēru lidmašīnas gaisa ieplūdes aizsardzība pret svešķermeņu iekļūšanu

Svešķermeņu iekļūšana dzinējā būtiski ietekmē lidojumu drošību un parasti noved pie dzinēju priekšlaicīgas noņemšanas un attiecīgi papildu finansiāliem izdevumiem. Bakalaura darbā aplūkoti un analizēti galvenie cēloņi svešķermeņu iekļūšanai dzinējā, no kuriem galvenie rodās no priekšējā statnes riteņu iemēšanas, jo veidojas virpuļu kūlis, un no dzinēja reversējošo strūklu trieciena. Projektētajam lidaparāta prototipam analizēja aizsardzību pret invazīviem objektiem dzinējos un piedāvāja risinājumus spēka iekārtas izvietojumam lidaparātā, kas ļauj izslēgt svešķermeņu iemešanu no priekšējās statnes riteņiem un gaisa ieplūdes sprauslu aizsardzību, kas ļauj iznīcināt veidojošos virpuļsavienojumus pirms gaisa ieplūdes. Irosināto reaktīvā dzinēja aizsardzību var izmantot praksē.

Autors: Vitālijs Maļiņins

Vadītājs: Sergey Junusov

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2025

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...

Table View
Text View