LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

No inkubatoriem iznākušo jaunuzņēmumu ilgtspēja: veiksmīgas ilgtermiņa ilgtspējas faktori

Bakalaura darbs sastāv no 3 nodaļām, kas sniedz konstruktīvu pārskatu par pašreizējo Latvijas inovāciju tirgus situāciju un apraksta jaunuzņēmumu fenomenu, kā arī definē veiksmes faktorus un sniedz priekšstatu par projektu BUSEE.Pirmajā nodaļā ir definēts jaunuzņēmuma un inovācijas darbības jēdziens. Sniegts jaunuzņēmuma projekta attīstības un dzīves cikla saraksts. Tika atzīmēta jaunuzņēmumu darbība dažādās nozarēs. Un visbeidzot, pašreizējo tendenču izpēte jaunuzņēmumu attīstības nozarē.Otrajā nodaļā sniegts īss Latvijas inovāciju vides raksturojums. Apskatīta arī valdības, privātā sektora un akadēmiskās sfēras loma inovāciju atbalstīšanā. Jaunuzņēmumu veiksmes un šķēršļu galveno faktoru apzināšana un analīze pēc tam. Pēdējā nodaļā tiek definēti jaunuzņēmuma projekta BUSEE ilgtspējīgas attīstības faktori, sniedzot pilnīgu pārskatu par mērķiem, uzdevumiem un projekta posmiem, finansiālo pamatojumu un projekta risku pārvaldību. Papildus tiek novērtēts projekta ieguldījums inovāciju attīstībā Latvijā un norādīti projekta BUSEE turpmākās attīstības ceļi.

Autors: Artjoms Čubs

Vadītājs: Oksana Skorobogatova

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu


Uzņēmuma ražošanas efektivitātes paaugstināšana izmantojot AS Latvijas Finieris rūpnīcas Lignums piemēru

Bakalaura darbā tiek pētīta ražošanas efektivitātes paaugstināšana AS "Latvijas Finieris" rūpnīcā Lignums, izmantojot teorētiskās pieejas un praktiskus risinājumus. Darba mērķis ir noskaidrot, kā efektivitātes uzlabošana var mainīt uzņēmuma darbības struktūru un uzlabot konkurētspēju.Bakalaura darbs sastāv no ievada un trim nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek veikta teorētiskā izpēte par ražošanas efektivitātes uzlabošanu, izmantojot dažādas teorijas un metodes. Otrajā nodaļā tiek aprakstīta rūpnīcas Lignums darbība, iekļaujot tās vēsturi, struktūru un pašreizējo situāciju. Trešājā nodaļā tiek veikta ražošanas procesa detalizēta izpēte un analīze, izmantojot iekšējās uzņēmuma programmas un darbinieku aptaujas rezultātus. Darba gaitā tiek izmantotas dažādas pētniecības metodes: deskriptīvā analīze, ekspertu intervijas, zaudējumu optimizācijas metodes, finanšu analīze un socioloģiskās aptaujas.Secinājumos tiek sniegti priekšlikumi ražošanas efektivitātes paaugstināšanai, balstoties uz iegūtajiem datiem un teorētiskajiem apskatiem. Pētījums piedāvā praktiskus risinājumus, kas palīdzēs uzlabot uzņēmuma darbību un palielināt tā konkurētspēju vietējā un starptautiskajā tirgū.

Autors: Arturs Pavlovs

Vadītājs: Renāte Indrika

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Latviešu


Faktori, kas ietekmē klientu lojalitāti loģistikas pakalpojumu nozarē

Šajā pētījumā autors veica aptauju, kurā piedalījās 68 dažādu uzņēmumu darbinieki, no kuriem 31 pārstāvēja loģistikas uzņēmumus un 37 darbinieki no uzņēmumiem, kas ir šo pakalpojumu lietotāji, lai analizētu iegūtos datus, izmantojot PLS-SEM metodi, un noteiktu galvenos faktorus, kas ietekmē klientu lojalitātes veidošanu. Balstoties uz identificētajiem faktoriem, autors piedāvā klientu lojalitātes paaugstināšanas pasākumu koncepciju mazajiem kravu autopārvadājumu uzņēmumiem Latvijā. Pirmajā nodaļā sniegta teorētiska informācija par loģistikas pakalpojumu sniedzēja izvēles procesu un šajā procesā izmantoto faktoru apraksts. Apskatīti arī klientu lojalitātes veidošanās pamati un tās palielināšanas pasākumi.Otrajā nodaļā iekļauta Latvijas kravu pārvadājumu tirgus analīze, Latvijas loģistikas uzņēmumu analīze un aptaujā iegūto datu analīze.Trešajā nodaļā sniegts statistiskais modelis, kurā parādīti svarīgākie faktori, kas ietekmē loģistikas uzņēmumu klientu lojalitāti. Balstoties uz statistisko modeli, tiek piedāvāta klientu lojalitātes uzlabošanas pasākumu koncepcija mazajiem loģistikas uzņēmumiem.

Autors: Artūrs Emīls Zelčs

Vadītājs: Jeļena Popova

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu


Uzņēmuma attīstība, izmantojot e-komercijas tehnoloģijas

Pirmā daļa ir veltīta teorētiskajiem apsvērumiem par e-komercijas tēmu, pamatprincipiem un attīstības stratēģijām, šķēršļiem un problēmām, ar kurām saskaras uzņēmumi, ieviešot regulējumu un starptautiskos standartus.Pētījuma otrajā daļā tika izpētīts kosmētikas tirgus Latvijā, analizēti galvenie kosmētikas nozares dalībnieki, analizētas tendences un novērtēta sociokultūras un ekonomisko faktoru ietekme uz patērētāju izvēli.Trešajā daļā autors analizēja SIA “BEAUTY PLACE GROUP OU Filiāle Latvija”, iepazinās ar tās vēsturi, galvenajiem pakalpojumu un produktu veidiem, izvērtēja konkurences priekšrocības un trūkumus, veica aptauju un analīzi, kā arī identificēja uzņēmuma problēmas.Ceturtajā daļā, pamatojoties uz aptaujas rezultātiem, autors izstrādāja attīstības projekta plānu ar e-komercijas tehnoloģiju izmantošanu, izvirzīja inovatīvus mērķus, novērtēja resursus, prognozēja rezultātus un tālākās attīstības iespējas.Nobeiguma daļā ir apkopoti rezultāti un sniegti ieteikumi uzņēmumam turpmākai attīstībai.

Autors: Daņiils Urbans

Vadītājs: Oksana Skorobogatova

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Latviešu


Laika Pārvaldības Ietekme uz Pasākumu Organizēšanu

Darbs ir veltīts pasākumu organizēšanas un efektīvas laika plānošanas faktoru izpētei, kā arī praktiskiem pielietojumiem tās uzlabošanai. Promocijas darbā tiek aplūkota laika vadības galveno koncepciju un teoriju attīstības vēsture, kā arī psiholoģiskie aspekti, kas saistīti ar efektīvu darbu ar laiku. Uzmanība tiek pievērsta laika vadības instrumentiem un tehnoloģijām. Tiek aplūkota to ietekme uz pasākumu organizēšanas produktivitātes pašreizējām un nākotnes tendencēm; pētījuma rezultāti ir izklāstīti šajā darbā, kam seko secinājumi un priekšlikumi laika pārvaldības uzlabošanai mazos pasākumu organizēšanas uzņēmumos.Pētījums sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājumiem un ieteikumiem.Pirmajā nodaļa veltīta laika vadības jēdzienam, instrumentiem un praksei, kas atklāti, pamatojoties uz zinātniskiem rakstiem. Otrajā nodaļā ir veikta pasākumu organizēšanas tirgus analīze Latvijā, tostarp mazo uzņēmumu analīze.Trešajā nodaļā ir analizētas intervijas ar pasākumu organizēšanas uzņēmumu vadītājiem un klientu aptauja.Secinājumi izdarīti, pamatojoties uz literatūras izpēti un empīrisko analīzi.Recomendācijas, tika sniegti ieteikumi mazo pasākumu organizēšanas uzņēmumu vadītājiem par pasākumu laika vadību.

Autors: Dmitrijs Semešins

Vadītājs: Jeļena Popova

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Table View
Text View