LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

ATSLĒGVĀRDI

AI vadīta balss atpazīšana: Modeļa izstrāde un pielietojums

Šī bakalaura darba mērķis bija izstrādāt runas atpazīšanas modeli ar aplikāciju, kurai ir sistēmas palīga iespējas. Autora darba rezultāts ir modelis, kas spēj atpazīt runu no ierobežota vārdu kopuma, un lietojumprogramma, kas ir koncepcijas prototips. Programmatūra ir izstrādāta, izmantojot Visual Studio Code/Jupyter un Python programmēšanas valodu ar tādiem lieliem ietvariem kā Keras. Bakalaura darba izpildes procesā izveidotais programprodukts pilnībā atbilst visām tam izvirzītajām prasībām un ir gatavs darbam.

Autors: Aleksejs Ņikiforovs

Vadītājs: Dmitry Pavlyuk

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...


Prognozējošā analīze par tiešsaistes kazino ienākumiem Austrālijas tirgū.

Šajā darbā tiek pētīta ekonomisko rādītāju un laika apstākļu ietekme uz tiešsaistes spēļu azartspēļu ieradumiem un ieņēmumiem Austrālijas tirgū. Izpētot IKP, patēriņa cenu indeksa (PCI) un bezdarba līmeņa savstarpējo mijiedarbību, pētījums atklāj šo faktoru ietekmi uz azartspēļu klientiem, norādot, ka veselīgāka ekonomika palielina azartspēļu izdevumus, savukārt finansiālais spriedums samazina klienta aktivitāti. Laika apstākļu ietekme bija minimāla, dēļ azartspēļu norises telpu rakstura. Tika izstrādāti un novērtēti prognozēšanas modeļi, ieskaitot vairākas lineārās regresijas, ARIMAX un SARIMAX modeļus. ARIMAX un SARIMAX modeļi izrādījās precīzāki bruto spēļu ieņēmumu un laimēto likmju prognozēšanā, uztverot sezonālās un ārējās ietekmes. Šis pētījums sniedz būtiskus ieskatus uzņēmuma vadības veidotājiem un nozares ieinteresētajām pusēm, uzsverot nepieciešamību pēc vietējiem pētījumiem, lai labāk izprastu šīs dinamikas un uzlabotu stratēģisko plānošanu azartspēļu sektorā. Turpmākajos darbos jākoncentrējas uz datu kopu paplašināšanu un dažādu ekonomisko un laika apstākļu modeļu iekļaušanu, lai uzlabotu prognožu precizitāti un nozares piemērojamību.

Autors: Jānis Želannovs

Vadītājs: Nadežda Spiridovska

Līmenis: Maģistrs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...


Šķērsplatformas 2D Spēļu izstrāde, izmantojot OpenGL un ImGui bibliotēkas

Šī bakalaura darba mērķis bija izstrādāt starpplatformu aplikāciju, kas satur divas 2D spēles – Tetris un Snake. Darba gaitā tika analizēta priekšmeta joma un salīdzināti esošie analogi. Prasības tika formulētas, pamatojoties uz analīzes secinājumiem. Drīz pēc tam tika izveidots prasību modelis, kurā tika identificēti dalībnieki un izstrādāti lietošanas gadījumi. Pamatojoties uz izstrādātajiem lietošanas gadījumiem, tika izveidota lietošanas gadījumu diagramma, kā arī secību diagrammas un sākotnējā klašu diagramma. Ieviešanas posmā programmatūra tika izstrādāta C++ valodā, izmantojot OpenGL un Dear ImGui grafiskās bibliotēkas. Beigās tika izstrādātas 2 spēles. Visbeidzot tika pārbaudīta izstrādātā programmatūra. Testa rezultāti parādīja, ka izstrādātā aplikācija bakalaura darba izpildes procesā pilnībā atbilst visām tai izvirzītajām prasībām.

Autors: Staņislavs Ņilovs

Vadītājs: Karina Kostjkina

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...


Konteineru nelīdzsvarotība prognozēšana pielietojot laika rindu algoritmus uz konteineru pārvietošanas datiem.

Pētījuma mērķis ir novērtēt laika rindas modeļu pielietojumu konteineru nelīdzsvarotības prognozēšanai, izmantojot konteineru notikumu datus. Salīdzināt modeļu rezultātus un izdarīt secinājumus par reālās pasaules pielietojuma iespējām un ierobežojumiem. Pētījuma objekts ir laika rindas modeļi konteineru nelīdzsvarotības prognozēšanai, un pētījuma subjekts ir modeļu veiktspēja konteineru nelīdzsvarotības prognozēšanai, balstoties uz notikumu datiem.Pētījumam ir trīs nodaļas. Pirmā nodaļa ir literatūras apraksts par tukšo konteineru pārpozicionēšanas (ECR) prognozēšanas metodēm un pieejām. Otrā nodaļa ir konteineru nelīdzsvarotības prognozēšanas iespēju izpēte, izmantojot notikumu datus. Trešā nodaļa ir laika rindas metožu pielietojums konteineru nelīdzsvarotības prognozēšanai, eksperimenti ar reāliem datiem un mēģinājumi izstrādāt jaunu datu vadītu sistēmu notikumu datos apmācītu laika rindas modeļu novērtēšanai. Trešā nodaļa ietver eksperimentu rezultātu analīzi un interpretāciju.Tika testēti un novērtēti 8 dažādi ARIMA, VAR, VECM algoritmu modeļi, ņemot vērā dažādu konteineru izmēru un tipu kombinācijas, kā arī 6 dažādu ostu atrašanās vietas. Beidzot, pētījuma secinājumiem seko atsauces un pielikumi.

Autors: Vjačeslavs Matvejevs

Vadītājs: Dmitry Pavlyuk

Līmenis: Maģistrs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...


Shooter spēles izstrāde, izmantojot Unity

Šis bakalaura darbs ir veltīts šaušanas spēļu (SHMUP) žanra spēles izstrādei, izmantojot C# skriptu rakstīšanu Unity programmā. Projekta mērķis ir izprast problēmas, ar kurām saskaras neatkarīgie izstrādātāji, un pašu spēles radīšanas procesu. Tas tiek panākts, īstenojot pamatmehāniku, izstrādājot lietotājam draudzīgas saskarnes, veidojot daudzveidīgus līmeņus, optimizējot veiktspēju un veicot spēles testēšanu. Rezultātā radītais produkts kalpo kā praktisks piemērs spēļu pamatalgoritmu piemērošanai, vienlaikus sniedzot ieskatu par neatkarīgo spēļu izstrādi.

Autors: Vladislavs Jevstifejevs

Vadītājs: Irina Pticina

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...

Table View
Text View