LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

ATSLĒGVĀRDI

Vairāku fenestronu astes rotoru sistēmas izmantošana helikopterā, lai uzlabotu lidojumu drošību

Helikoptera lidojumu ar astes rotoru drošība lielā mērā ir atkarīga no astes rotora vadības sistēmas uzticamības. Astes rotora bojājumi un atteice daudzos gadījumos var izraisīt katastrofālas sekas. Helikopteriem ar fenestronu ir zināmas priekšrocības salīdzinājumā ar helikopteriem ar parasto astes rotoru drošības un uzticamības ziņā, taču fenestrona atteice arī var izraisīt katastrofālas sekas. Lai uzlabotu helikoptera ar astes rotoru, kas kompensē galvenā rotora reaktīvo griezes momentu, drošību un uzticamību, šajā bakalaura darbā ir ierosināta vairāku fenestronu vadības sistēma. Šī darba ietvaros tika izstrādāts konceptuāls helikoptera ar daudzfenestru sistēmu projekts, kuram piemīt īpašības, un tā rezultātā izstrādāts helikoptera ar daudzfenestru sistēmu projektēšanas algoritms. Šajā darbā tika novērtēts arī helikoptera ar daudzfunkcionālu sistēmu drošības un uzticamības uzlabošanas līmenis salīdzinājumā ar tradicionālo shēmu, aprēķini parādīja augsta uzticamības līmeņa nodrošināšanu pietiekami ilgā ekspluatācijas periodā.

Autors: Artjoms Gudkovs

Vadītājs: Sergey Junusovs

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


BEZPILOTA GAISA KUĢU TEHNOLOĢIJAS ATTĪSTĪBA: SALĪDZINOŠA ANALĪZE UN PRIEKŠLIKUMS KOMERCIĀLAI ĪSTENOŠANAI

Militārajiem spēkiem ir problēmas izstrādāt vismodernākos lidojošos spārnus, jo bezgalu lidaparāti ir piemēroti militārām vajadzībām un notiekošie sasniegumi aviācijas nozarē. Šajā pētījuma dokumentā ir apskatīta plaša bezgalu gaisa kuģu vēsture, aptverot visu, sākot no to pirmsākumiem līdz pat vismodernākajiem mūsdienās pieejamajiem dizainparaugiem. Lai izstrādātu vadības sistēmas, jo īpaši “fly-by-wire” tehnoloģiju, bezases konstrukcijas tagad ir daudz praktiskākas komerciālai lietošanai, jo tās ir stabilākas un vieglāk lietojamas nekā agrāk. Šī pētījuma galvenie mērķi ir novērtēt pašreizējo literatūru par svarīgām bezases gaisa kuģu tehnoloģijas daļām un izstrādāt rūpīgu plānu to komerciālai izmantošanai. Uzlabotais sadalītājs palielina ātrumu par 40 m/s, lai gan iegūtais maksimālais ātruma sadalījums pa lidmašīnu. aizmugurē bija 29,3 m/s. Rezultātā gaisa kuģis ir konstruēts ar augstāku pacēlumu un samazinātu pretestību, kas nodrošina vienmērīgāku lidojumu dažādos lietojumos. Aptuveni 53% no radītā pacelšanas spēka uzlabo pārveidotās konstrukcijas. Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, lidmašīnai ar uzlabotu konstrukciju bija lielāks pacelšanas spēks un samazināta pretestība, sadalot gaisa plūsmu.

Autors: George Mathew

Vadītājs: Adham Ahmed Awad Elsayed Elmenshawy

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Cessna-172 priekšgala šasijas dakšas kļūdas analīze un uzlabošanas iespējas

Piezemēšanās šasija nodrošina būtisku atbalstu lidmašīnai, kad tā atrodas uz zemes. Tas ir piestiprināts pie galvenajām lidmašīnas konstrukcijas daļām. Kamēr lidmašīna atrodas uz zemes, priekšējais šasijas mehānisms pārnes visas sauszemes slodzes uz lidmašīnas konstrukciju. Standarta lidmašīnām ir galvenie pārnesumi un priekšējais šasijas ritenis, kad lidmašīna manevrē uz zemes, priekšējais šasijas ritenis ir svarīgs gan drošai nosēšanās, gan lidmašīnas vadīšanai. Galvenais šasijas mehānisms ir paredzēts, lai atvieglotu lidmašīnas drošu piezemēšanos. Kombinējot galveno un priekšējo šasijas riteņus, galvenais šasijas ritenis ļauj nosēsties vienmērīgi un bez grūdieniem. Ritošā un nosēšanās laikā visu lidmašīnas svaru balsta šasija. Izmantojot modelēšanas programmu, tika izveidots esošās Cessna 172 priekšējās šasijas dakšas dizains un precīza ģeometrija, kā arī piedāvātais priekšējās šasijas modelis. Tika salīdzināti četri dažādi priekšējās šasijas dakšas konstrukcijas materiāli un novērtēti ekvivalentie spriegumi, deformācijas un deformācijas. Ir salīdzināta priekšējās šasijas dakšas konstrukcija ar esošo un ierosināto modeli. Salīdzinot ar visiem gadījumiem, titāna sakausējuma materiāls iegūst mazāku deformāciju un ir tuvāk tērauda deformācijai.

Autors: Jithin Thundiyil Appachen

Vadītājs: Iyad Alomar

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...

Table View
Text View