LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

ATSLĒGVĀRDI

Sociālās uzņēmējdarbības loma un ietekme Latvijā

Bakalaura darba struktūra sastāv no ievada, trim nodaļām, secinājumiem un literatūras saraksta, kura mērķis ir noteikt, kāds ir Baltijas valsts (Latvijas) SE (sociālās uzņēmējdarbības) pārzināšanas līmenis un salīdzināt to ar Eiropas līmeni.Pirmās nodaļas mērķis ir izskaidrot sociālās uzņēmējdarbības definīciju un attīstības vēsturi. Tajā detalizēti aprakstīts, kā un kad tā aizsākās starptautiskā līmenī, un sniegta plašāka informācija par tās veidošanos Latvijā.Otrajā nodaļā ir aprakstīti Latvijā strādājošie un esošie sociālie uzņēmumi. Šajā nodaļā ir ietverti ne tikai Latvijā esošie uzņēmumi, bet arī tie, kas ir starptautiski atzīti Eiropā. Tajā aprakstīta arī finansiālā daļa.Trešā un pēdējā nodaļa ir pētnieciskā daļa, kas ietver pētījuma analīzi: 2021. un 2024. gada aptaujas rezultātus un divu 2021. un 2024. gada pētījumu salīdzinošo analīzi.

Autors: Aleksandra Abraite

Vadītājs: Veronika Siliņeviča

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu


Vairāku fenestronu astes rotoru sistēmas izmantošana helikopterā, lai uzlabotu lidojumu drošību

Helikoptera lidojumu ar astes rotoru drošība lielā mērā ir atkarīga no astes rotora vadības sistēmas uzticamības. Astes rotora bojājumi un atteice daudzos gadījumos var izraisīt katastrofālas sekas. Helikopteriem ar fenestronu ir zināmas priekšrocības salīdzinājumā ar helikopteriem ar parasto astes rotoru drošības un uzticamības ziņā, taču fenestrona atteice arī var izraisīt katastrofālas sekas. Lai uzlabotu helikoptera ar astes rotoru, kas kompensē galvenā rotora reaktīvo griezes momentu, drošību un uzticamību, šajā bakalaura darbā ir ierosināta vairāku fenestronu vadības sistēma. Šī darba ietvaros tika izstrādāts konceptuāls helikoptera ar daudzfenestru sistēmu projekts, kuram piemīt īpašības, un tā rezultātā izstrādāts helikoptera ar daudzfenestru sistēmu projektēšanas algoritms. Šajā darbā tika novērtēts arī helikoptera ar daudzfunkcionālu sistēmu drošības un uzticamības uzlabošanas līmenis salīdzinājumā ar tradicionālo shēmu, aprēķini parādīja augsta uzticamības līmeņa nodrošināšanu pietiekami ilgā ekspluatācijas periodā.

Autors: Artjoms Gudkovs

Vadītājs: Sergey Junusovs

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Avioinženierija

Vairāk...


Uzņēmuma ražošanas efektivitātes paaugstināšana izmantojot AS Latvijas Finieris rūpnīcas Lignums piemēru

Bakalaura darbā tiek pētīta ražošanas efektivitātes paaugstināšana AS "Latvijas Finieris" rūpnīcā Lignums, izmantojot teorētiskās pieejas un praktiskus risinājumus. Darba mērķis ir noskaidrot, kā efektivitātes uzlabošana var mainīt uzņēmuma darbības struktūru un uzlabot konkurētspēju.Bakalaura darbs sastāv no ievada un trim nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek veikta teorētiskā izpēte par ražošanas efektivitātes uzlabošanu, izmantojot dažādas teorijas un metodes. Otrajā nodaļā tiek aprakstīta rūpnīcas Lignums darbība, iekļaujot tās vēsturi, struktūru un pašreizējo situāciju. Trešājā nodaļā tiek veikta ražošanas procesa detalizēta izpēte un analīze, izmantojot iekšējās uzņēmuma programmas un darbinieku aptaujas rezultātus. Darba gaitā tiek izmantotas dažādas pētniecības metodes: deskriptīvā analīze, ekspertu intervijas, zaudējumu optimizācijas metodes, finanšu analīze un socioloģiskās aptaujas.Secinājumos tiek sniegti priekšlikumi ražošanas efektivitātes paaugstināšanai, balstoties uz iegūtajiem datiem un teorētiskajiem apskatiem. Pētījums piedāvā praktiskus risinājumus, kas palīdzēs uzlabot uzņēmuma darbību un palielināt tā konkurētspēju vietējā un starptautiskajā tirgū.

Autors: Arturs Pavlovs

Vadītājs: Renāte Indrika

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Latviešu


Faktori, kas ietekmē klientu lojalitāti loģistikas pakalpojumu nozarē

Šajā pētījumā autors veica aptauju, kurā piedalījās 68 dažādu uzņēmumu darbinieki, no kuriem 31 pārstāvēja loģistikas uzņēmumus un 37 darbinieki no uzņēmumiem, kas ir šo pakalpojumu lietotāji, lai analizētu iegūtos datus, izmantojot PLS-SEM metodi, un noteiktu galvenos faktorus, kas ietekmē klientu lojalitātes veidošanu. Balstoties uz identificētajiem faktoriem, autors piedāvā klientu lojalitātes paaugstināšanas pasākumu koncepciju mazajiem kravu autopārvadājumu uzņēmumiem Latvijā. Pirmajā nodaļā sniegta teorētiska informācija par loģistikas pakalpojumu sniedzēja izvēles procesu un šajā procesā izmantoto faktoru apraksts. Apskatīti arī klientu lojalitātes veidošanās pamati un tās palielināšanas pasākumi.Otrajā nodaļā iekļauta Latvijas kravu pārvadājumu tirgus analīze, Latvijas loģistikas uzņēmumu analīze un aptaujā iegūto datu analīze.Trešajā nodaļā sniegts statistiskais modelis, kurā parādīti svarīgākie faktori, kas ietekmē loģistikas uzņēmumu klientu lojalitāti. Balstoties uz statistisko modeli, tiek piedāvāta klientu lojalitātes uzlabošanas pasākumu koncepcija mazajiem loģistikas uzņēmumiem.

Autors: Artūrs Emīls Zelčs

Vadītājs: Jeļena Popova

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Table View
Text View