LV EN

LĪMENIS

PROGRAMMA

FAKULTĀTE

GADS

VALODA

ATSLĒGVĀRDI

AI vadīta balss atpazīšana: Modeļa izstrāde un pielietojums

Šī bakalaura darba mērķis bija izstrādāt runas atpazīšanas modeli ar aplikāciju, kurai ir sistēmas palīga iespējas. Autora darba rezultāts ir modelis, kas spēj atpazīt runu no ierobežota vārdu kopuma, un lietojumprogramma, kas ir koncepcijas prototips. Programmatūra ir izstrādāta, izmantojot Visual Studio Code/Jupyter un Python programmēšanas valodu ar tādiem lieliem ietvariem kā Keras. Bakalaura darba izpildes procesā izveidotais programprodukts pilnībā atbilst visām tam izvirzītajām prasībām un ir gatavs darbam.

Autors: Aleksejs Ņikiforovs

Vadītājs: Dmitry Pavlyuk

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...


Mašīniskās slīpēšanas algoritmu veiktspējas uzlabošana, samazinot datu kopas dimensiju, izmantojot šūnu automātus

Nozīmīgs izaicinājums mašīnmācīšanā ir darbs ar lieldimensiju datiem. Sarežģītība, kas pazīstama kā "dimensijas lāsts", izraisa mašīnmācīšanās algoritmu veiktspējas pasliktināšanos, palielinoties dimensijai un datu kopas lielumam. Šūnu automāti ir dinamiska diskrēta skaitļošanas sistēma ar matemātiskām funkcijām, kas pazīstamas kā noteikumi, kuri rada sarežģītu globālu uzvedību. Mēs izmantojām viendimensiju elementāros šūnu automātus kā rīku datu kopas lieluma noteikšanai. Modeļa mainīgie tika atlasīti sākotnējā stāvokļa vektora ģenerēšanai un tā tālākai pārveidošanai formātā, kas ir piemērots šūnu automāta noteikumu piemērošanai, ko šūnu automātu teorijā pazīst kā konfigurāciju. Pēc tam modelis tika iterēts, izmantojot visus iespējamos šūnu automāta noteikumus, un tika piemērotas dažādas epohālās variācijas. Samazinātās datu kopas modeļa veiktspēja tika salīdzināta ar sākotnējās datu kopas etalonrezultātiem pēc standarta dimensiju samazināšanas tehnikas izmantošanas. Tika secināts, ka piemērotos šūnu automātu noteikumus var izmantot kā alternatīvas metodes datu kopas izmēru samazināšanai, nepasliktinot modeļa veiktspēju.

Autors: Alexey Kuchvalskiy

Vadītājs: Dmitry Pavlyuk

Līmenis: Maģistrs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...


Šķērsplatformas 2D Spēļu izstrāde, izmantojot OpenGL un ImGui bibliotēkas

Šī bakalaura darba mērķis bija izstrādāt starpplatformu aplikāciju, kas satur divas 2D spēles – Tetris un Snake. Darba gaitā tika analizēta priekšmeta joma un salīdzināti esošie analogi. Prasības tika formulētas, pamatojoties uz analīzes secinājumiem. Drīz pēc tam tika izveidots prasību modelis, kurā tika identificēti dalībnieki un izstrādāti lietošanas gadījumi. Pamatojoties uz izstrādātajiem lietošanas gadījumiem, tika izveidota lietošanas gadījumu diagramma, kā arī secību diagrammas un sākotnējā klašu diagramma. Ieviešanas posmā programmatūra tika izstrādāta C++ valodā, izmantojot OpenGL un Dear ImGui grafiskās bibliotēkas. Beigās tika izstrādātas 2 spēles. Visbeidzot tika pārbaudīta izstrādātā programmatūra. Testa rezultāti parādīja, ka izstrādātā aplikācija bakalaura darba izpildes procesā pilnībā atbilst visām tai izvirzītajām prasībām.

Autors: Staņislavs Ņilovs

Vadītājs: Karina Kostjkina

Līmenis: Bakalaurs

Gads: 2024

Darba valoda: Angļu

Studiju programma: Datorzinātnes

Vairāk...

Table View
Text View